خاطرات شهید مجید نمازی

راوی آقای رضا عبد

از چه زمانی و چگونه با شهید مجید نمازی آشنا شدید؟

با عنایت به اینکه ایشان چند سالی از بنده کوچکتر میباشد، از دوران کودکی با ایشان آشنایی داشتیم به ویژه در دوران مبارزات انقلاب اسلامی ،هنگام برگزاری مراسم سیاسی مذهبی و در پایگاه مقاومت بسیج حاج آقا مصطفی خمینی با ایشان بوده ام، در دوران جنگ حلقه دوستی بنده با شهید تنگ تر شد به طوری که قبل از عملیات کربلای چهار و پنج با هم در مرخصی بودیم و سپس جهت شرکت در عملیات به منطقه عزیمت نمودیم.

 این شهید بزرگوار با سایر دوستان شما چه تفاوتی داشت؟

شهید بزرگوار انسانی والا مقام بود و با دیگر دوستان و همرزمانش ازرفتاری شایسته و برادرانه برخوردار بود. همیشه توصیه اش این بود که هیچ گاه از راه خدا و اسلام و ولایت فقیه غافل نشوید. همیشه آماده دفاع از انقلاب اسلامی و ارزشهای آن باشید قدر مسلم است، کسانی به درجه رفیع شهادت نائل می شوند، که دارای حالات روحانی والهامات روحی بوده و با افراد عادی تفاوت‌های دارند و قابل قیاس نیستند. شهید مجید نمازی هم از این وضعیت مستثنی نبود.

عکس العمل شهید نسبت به رفتار غیر منطقی و خلاف افراد مخالف و معاند چگونه بود؟

ایشان مدافع نظام و ولایت فقیه بودند هیچ وقت نسبت به رفتار غیرمنطقی افراد منحرف و مخالفین به نظام مقدس جمهوری اسلامی بی تفاوت نبود. در مرحله اول به ارشاد آنها می پرداخت،چنانچه سودی نمی بخشید در مقابل آنها جبهه میگرفت و شدید مبارزه می نمود.

در خصوص فعالیت‌های مذهبی شهید توضیح دهید:

از آنجایی که خانواده شهید و پدر بزرگوارشان از برگزار کنندگان مراسم دعا و عزاداری ائمه معصومین علیه السلام بودند و خدمتگزار سید و سالار شهیدان در ایام محرم می باشند شهید نیز به تبعیت از پدرشان در کلیه مراسم سیاسی مذهبی قبل و بعد از انقلاب حضور فعال و چشمگیر داشتند .

چه انگیزه ای از رفتن به جبهه داشت؟

انگیزه شهید از شرکت درجبهه خدمت به اسلام و دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی به ویژه رهبری نظام و ولایت فقیه و دفاع ازناموس انقلاب اسلامی و وطن بود.

شهید به چه مواردی حساس بود  وعصبانی می شد؟

بزرگوار مانند سایر برادران حزب الله شهرستان نسبت به حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی پایبند بود و به ولایت فقیه و امام عزیز(ره) احترام خاصی قائل می شد لذا اگر به این عزیزان و ارزش‌ها توهین می‌شد شدیدا برخورد میکرد.

روحش شاد و یادش گرامی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme