مختصری بر زندگی نامه شهید حسن حیدری

در پنجم فروردین ماه سال ۴۴ ، در هوایی بهاری در خانواده‌ای مستضعف در روستای رهن از توابع گناباد کودکی پا به عرصه وجود گذاشت . پدرش غلامعلی و مادرش معصومه نام نیکوی حسن را بر وی نهادند. دوران ابتدایی را در زادگاهش سپری کرد و به دلیل نبود مدرسه راهنمایی در آنجا ، تحصیلاتش را در مدرسه راهنمایی شهید چمران  در گناباد ادامه داد. سپس وارد دبیرستان ۲۲ بهمن گناباد شد و تا دوم دبیرستان تحصیل نمود. در کارهای کشاورزی به پدر کمک می‌نمود.(۱)

حسن از اخلاق حسنه ای برخوردار بود طوری که هیچکس از وی گلایه ای نداشت . پر جنب و جوش بود . به خانواده‌های بی بضاعت کمک می‌نمود. در دوران کودکی به نماز بسیار علاقه داشت و همراه پدر وضو می‌گرفت و به نماز می‌ایستاد. اوقات فراغت خود را بیشتر صرف نماز و راز و نیاز با خدا می‌نمود. در قبل از انقلاب در فعالیتهای اجتماعی حضور گسترده ای داشت ، به خصوص در راهپیمایی‌ها شرکت می‌نمود . بعد از انقلاب وارد بسیج شد و سپس در سپاه فعالیت می‌نمود. در زمان جنگ در جمع آوری کمک‌های مردمی برای جبهه حضور فعال داشت و همچنین به مجروحین و مصدومین کمک می‌نمود و زخمی‌ها را پانسمان می‌کرد. به امام خمینی (ره) عشق می‌ورزید و در سن ۱۷ سالگی درس را رها کرد و به دلیل لبیک گفتن به فرمان امام (ره) عازم جبهه‌های حق علیه باطل گردید.

سرانجام در بیست بهمن ۶۱ در منطقه فکه بر اثر اصابت ترکش جام شهادت را سر کشید و به اولیاءا… پیوست . پیکر مطهرش پس از تشییع در گناباد به زادگاهش منتقل و در گلزار شهدای آنجا به خاک سپرده شد. (۲)

روحش شاد

  1. برگه اطلاعات آماری شهید
  2. همان

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme