وصيتنامه شهيد محمد عجم‌

متن وصيتنامه شهيد محمد عجم‌

بعد از اقرار به‌ وحدانيت‌ خداوند و رضيت‌ با… رباً و بالاسلام‌ دینا و به‌ محمد صلي‌ ا… عليه‌ وآله‌ نبياً و به‌ علياً اماماً و بالحسن‌ و الحسين‌ و علي‌ و محمد و جعفر و موسي‌ و علي‌ و محمد و علي‌ والحسن‌ والخلف‌ صالح‌ عليه‌ السلام‌ و ائمه‌ و سادة‌ و قادة‌ بهم‌ اتولي‌ ومن‌ اعدائهم‌ اتبرء

و اما بعد سخني‌ چند درباره‌ برادران‌ ديني‌ خودم‌. برادران‌ من مي‌دانم‌ كه‌ وقتي در ميان‌ شما بودم‌، فرد خوبي‌ براي‌ شما نبودم‌ و در اين‌ دنيا براي‌ همنوعان نبودم‌.خاضعانه‌ و متواضعانه‌ از شما مي‌خواهم‌ از شما برادراني‌ كه‌ سخن‌ مرا مي‌شنويد كه‌ مرا عفو كنيد. مي‌دانم‌ كه‌ كساني‌ از شما شايد از من‌ رنجيده‌ باشيد. اما برادران‌، انسان‌ موجودي‌ است‌ كه‌ گاهي‌ اشتباه‌ مي‌كند. پس‌ به‌ اين‌ اميدم‌ كه‌ مرا بخشيد. زيرا من‌ تحمل‌ عذاب‌ حق‌ ا… را ندارم‌ چه‌ رسد به‌ اينكه‌ حق‌ الناس‌ نيز به‌ گردنم‌ بماند. اميد است‌ كه‌ بعد از عفو شما خداي‌ جل‌ و اعلاء‌ نيز از اين‌ حقير درگذرد.

اي‌ خداي‌ بزرگ‌ مي‌دانم‌ گناهم‌ بسيار و طاعتم‌ قليل‌ است‌ اما به‌ عدلت‌ نمي‌نگرم‌ بلكه‌ به‌ رحم‌ تو و عفو تو اي‌ غفار چشم‌ دوخته‌ام‌. و اما سخني‌ چند با خانواده‌ عزيزم‌:اي‌ مادرم‌، اي‌ كه‌ در شبهاي‌ تاريك‌ و در سكوت‌ شب‌ از خواب‌ خود مي گذشتي‌ و با لطف‌ خدا مرا به‌ اين‌ حال‌ رساندي‌ تو در اين‌ حال‌ حتي از من‌ اميدي‌ داشتي‌ ليكن‌ وضع‌ زمانه‌ طوري‌ است‌ كه‌ خداوند چنين‌ مي‌پسندد كه‌ در ميان‌ شما نباشم‌. و رضاي‌ خدا افضل‌ همه‌ رضاهاست‌ و تو نيز بي‌گمان‌ به‌ رضاي‌ خدا رضايي‌. واما پدرم‌ اي‌ زحمتكش‌ خانه كه‌ هر وقت‌ شما را ملاقات‌ مي نمودم‌ اثار خستگي‌ از كار در چهره‌ شما مشخص‌ بود.وشمانیزشاید با خود می گفتی روزی من به درد شما می خورم وباری از دوش شما برمی دارم اما من همیشه بار شما بودم وحتی خدمتي به شما نكردم و از پيشگاه شما معذرت مي خواهم و اما برادران و خواهران عزيزم كه شما هميشه با مهر و علاقه خود نسبت به حقير مرا شرمنده خويش مي ساختيد . هر وقت يادي از مهربانيهاي شما مي كنم خود را غرق‌ در حقارت‌ مي‌بينم‌ چرا كه‌ من‌ برادري‌ خوب‌ براي‌ شما نبودم‌.

اما يك‌ نصيحت‌ كه‌ حق‌ هر برادر ديني‌ است‌ از من‌ بعنوان‌ يادگار بشنويد. همواره‌ اخلاق‌ اسلامي‌ را رعايت كنيد و نماز و ساير عبادات‌ اهميت‌ زيادي‌ بدهيد.در اينجا خوب‌ است‌ حديث‌ امام‌ صادق‌ علیه السلام را بگويم‌ كه‌ فرمود: شفاعت‌ ما به‌ كساني‌ كه‌ نمازراسبك‌بشمارند نخواهد رسيد و شما مي‌دانيد كه‌ اگر شفيع نداشته‌ باشيم‌ آخرت‌ خوبي‌ نداریم .‌ چرا كه‌ ما گناهكاريم‌ . اما در مورد محل‌ دفنم‌، هرجا كه‌ خانواده‌ عزيزم‌ دوست‌ بدارند كه‌ خودم‌ زيبد را انتخاب‌ مي كنم‌.

واما درمورد حقوقم که نمی دانم بعد از رفتن من نیز حقوقی دارم یا نه اما اگر داشتم اگر امکان باشد حقوق را نگیرید واگر مجبور به گرفتن هستید آن را به یکی از راه های خیر مثل کمک به جبهه ها وخیرات دیگر بدهید ویا آن را قرض الحسنه بدهیدوپس از پس گرفتن آن راخرج خیرات کنید.

وخانواده عزیزم در این مورد منتی به کسی نگذارید زیرا منت باید کسی بکند که چیزی بدهد وشما ومن که چیزی نداده ایم بلکه خدا بود که چیزی داد.

واما در مورد محل دفنم هر جا که خانواده عزیزم دوست بدارندولی خودم زیبد را انتخاب می کنم.

واما در پايان پيام قرآن را كه در آخرين روزهاي زندگي پر بركت رسول ا… نازل شد براي‌ شما بنويسم‌ باشد که رهرو قرآن باشیم این آیه می فرماید: «الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ…» (مائده‌ قسمتی از آيه‌۳) امروز روزي‌ است‌ كه‌ كفار از دين‌ شما نااميد شده‌اند پس‌ از ديگران‌ نترسيد از من‌ بترسيد.این آیه وقتی نازل شده بود که کفار قریش وشکست خورده بودندوخداوندامت پیامبر را از چیز دیگری می ترساند وآن از خود اوست، ترس‌ از خدا يعني‌ ترس‌ از عمل‌ خود انسان‌، پس‌ از اينكه‌ خدا با عدلش‌ رفتار كند نه‌ رحمش‌ و امروز نيز ما در آن‌ مرحله‌ قرار گرفته‌ايم‌ ديگر آمريكا و شوروي‌ و ديگر قدرتهاي‌ شيطاني‌ از شكست‌ ما نا اميد شده‌اند و ما پا بر جا هستيم‌ انشاء الله‌ فقط‌ چيزي‌ كه‌ بايد از آن‌ بترسيم‌ ترس‌ از خدا است‌ كه‌ آن‌ يعني‌ ترس‌ از پيروي‌ هواي‌ نفس‌ است‌.

اما مسئله‌ ديگر كه‌ بايد عرض‌ كنم‌ مسئله‌ نمازها و روزه‌هاي‌ فوت‌ شده‌ است‌ و خانواده‌ عزيزم‌ مي‌خواهم‌ كه‌ پانزده‌ روز روزه‌ بگيرند و يك‌ ماه‌ نماز بخوانند اگر توانستند بيشتر از اينها انجام‌ دهند و كفاره‌ سه روز روزه‌ قضا شده‌ نيز بپردازند. در پايان‌ بار دیگراز خانواده وهمه برادران‌وخواهراني‌كه‌صدای من‌ به‌ آنها مي رسد مي خواهم‌ كه‌ مرا عفو كنند و از برادرانم‌ مي خواهم‌ كه‌ حقوقي‌ كه‌ به‌ گردنم‌ مانده‌ ادا كنندومردم را از من راضی کنند باشد انشاءا…مورد عفو خداوندعزیز قرار گیرم. اي‌ خداي‌ بزرگ‌ اين‌ همه‌ اميدم‌ را نااميد مگردان‌ و اين‌ حقير رو سياه‌ را در درگاه‌با عظمت بپذير و مرا به بندگي خودت قبول كن.ضمناً اگر حقوقی گرفتید وحقوق ماموریت که نگرفته ام یک پنجم آن رابه حساب صد امام بدهید،هفتصد تومان دیگر نیز به همین حساب بدهید.

خداوندا به حرمت همه ی شهدای بزرگ قسمت می دهیم امام‌ عزيز ما و يگانه‌ اميد ما را بعد از خودت‌ براي‌ خودت حفظ‌ كن‌ رز مندگان‌ اسلام‌ را پيروزشان‌ گردان‌ و امت‌ حزب‌ ا…را براي‌ امام‌ حزب‌ ا… نگهدار و عاقبت‌ بخيرمان‌ گردان‌ . در ظهور حجتت‌ تعجيل‌ بفرما.با درود به امام وامت حزب ا…ورزمندگان دلیر اسلام

 

والسلام عليكم و رحمه ا… و بركاته  محمد عجم ۲۹/۷/۶۲

منبع :

کتاب وصیت یاران

وصیت نامه و توصیه نامه شهیدان شهرستان گناباد

گردآوری:

پژوهش و ارتباطات فرهنگی

بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گناباد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme