وصيتنامه شهيد‌ عباسعلی عجم

متن وصيتنامه شهيد‌ عباسعلی عجم

 

ونریدان نمن الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین .

و ما چنان اراده کرده ایم تا بر مستضعفین جهان منت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان زمین قرار دهیم.(قرآن کریم)

بنام‌ خدا خدايي‌ كه‌ به من‌ هستي‌ بخشيد تا در صراط‌ مستقيم‌ حركت‌ كنم‌ خدايي‌ كه‌ ابراهيم‌ را از آتش‌ و موسي‌ را از آب‌ نجات‌ داد. و خدايي‌ كه‌ براي‌ راهنمائي‌ بشر خويش‌ پيامبراني‌ فرستاد و آنان‌ نيز در راه‌ صراط‌ الله‌ به‌ سوي‌ معشوق‌ خويش‌ شتافتند و با سلام‌ بر امامان‌ خميني‌ كه‌ كوهها بايد استواري‌ و درياها خروش‌ را ازاو ياد بگيرند و آن‌ پيري‌ كه‌ هنگامي‌ كه‌ لب‌ به‌ سخن‌ مي‌گشايد غرب‌ و شرق‌ را در امواج‌ سخنان‌ خويش‌ گيج‌ مي‌كند. سخناني‌ كه‌ گويي‌ از سرشت‌ و اعماق‌ دل‌ ميليونها انسان‌ بيرون‌ مي‌آيد و او كه‌ بعد از ۱۴ قرن‌ دوباره‌ انقلابي‌ را به‌ سبك‌ انقلاب‌ حسين‌ (ع)در روز عاشورا در كربلا بپا كرده‌ و به‌ نداي‌ هل‌ من‌ ناصر حسين‌ (ع) پاسخ‌ مثبت‌ داده‌ و مي‌رود تا با رهبري‌ خويش‌ طوفاني‌ كه‌ از ايران‌ خروشيدن‌ گرفته‌ كاخهاي‌ سفيد و كرملين‌ را از جا بركند و با سلام‌ بر ملتمان‌ كه‌ امام‌ مي‌گويد من‌ از صدر اسلام‌ تا كنون‌ اين‌ چنين‌ ملتي‌ سراغ‌ ندارم، ملتي‌ كه‌ بهترين‌ هستي‌ خويش‌ و جگر گوشه‌ خويش‌ را هديه‌ مي‌دهند و مي‌روند تا تداوم‌ بخش‌ و بلكه‌ بايد گفت‌ زمينه‌ سازان‌ ظهور مهدي‌ (عج‌) و پايان‌ بخش‌ ظلم‌ و ستم‌ در گيتي‌ باشد ملتي‌ كه‌ مظلوميتشان‌ در هفت‌ تير و رنگ‌ خونشان‌ را در جنوب‌ و غرب‌ و كردستان‌ بايد يافت‌. و مردمي‌ كه‌ خورشيد به‌ نظاره‌ آنها ايستاده‌ است‌ و… سكوت‌ زمان‌ را تماشا مي‌كند. آري‌ برادر كدامين‌ چشم‌ مي‌توانست‌ باور كند بار ديگر محراب‌ كوفه‌ طنين‌ ملكوتي‌ فزت‌ و رب‌ الكعبه‌ را شاهد باشد و فواره‌ خون‌ در دشت‌ لاله‌ زار كربلا “مرگ‌” را به‌ سخره‌ بنگرد و “احد” بار ديگر در شكل‌ مظلوميت‌ عاشورا تجسم‌ يابد و دوازده‌ محرم‌ با ۱۵ خرداد گره‌ بخورد و اسلام‌ بر خاك‌ حاكم‌ شود.

مادر عزيزم‌ مرا ببخشيد اگر چنانچه‌ فرزند خوبي‌ نبودم‌ .و همچون‌ كوه‌ استوار باش‌ تا كوهها نيز از استواريت‌ به‌ حيرت‌ آيند و بايد از شما تشكر كنم‌ اگر چه‌ من‌ حقيرتر از آن‌ هستم‌. چون‌ در هر زمان‌ آماده‌ هديه‌ فرزند خويش‌ به‌ اسلام‌ بودي‌.

پدر گراميم‌ شما نيز مرا ببخشيد اگر چنانچه‌ نتوانستم‌ در جهاد اقتصادي‌ در كنار شما با دشمن‌ پيكار كنم‌ و آن‌ شبهای سرد زمستان‌ را به‌ ياد مي‌آورم‌ كه‌ لباس‌ بر تن‌ مي‌كردي‌ براي‌ اينكه‌ مبادا فرزندم‌ از خواب‌ بيدار شود آرام‌ بيرون‌ مي‌رفتي‌ و آن‌ شبهائي‌ كه‌ تنها براه‌ مي‌افتادی و در ميان‌ بيابان‌ گام‌ و قدم‌ استواري‌ را مي‌نهادي‌

و برادران‌ عزيزم‌ من‌ از شما كوچكتر هستم‌ كه‌ درباره‌ شما وصيتي‌ كنم‌ اما براي‌ اينكه‌ سخني‌ از من‌ به يادگار داشته‌ باشيد مي‌گويم‌ برادران‌ شما بايد براي‌ تمام‌ افراد نمونه‌ و الگو باشيد و در نبودن‌ من‌ سلاح‌ را برگيريد و بسوي‌ كربلاها بشتابيد و تحقق‌ بخش‌ راه‌ من‌ باشيد.

و اما خواهرانم‌ همچون‌ زينب‌ در مقابل‌ مشكلات‌ استواري‌ كنيد و با شهامت‌ خويش‌ مشتي‌ بر فرق‌ ضد انقلاب‌ بكوبيد در غياب‌ من‌ گريه‌ نكنيد زيرا اين‌ باعث‌ شادي‌ دشمن‌ خواهد شد و اما چند نكته‌

برايم‌ دوماه‌ روزه‌ و يك‌ ماه‌ نماز بپردازيد و در آخر نمازهاي‌ خويش‌ براي‌ من‌ از خدا مغفرت‌ بخواهيد. به‌ اميد اين‌ كه‌ اين‌ دفعه‌ لطف‌ خدا مرا نيز در بربگيرد و توانسته‌ باشم‌ در سومين‌ بار كه‌ به‌ جبهه‌ها سفر مي‌كنم‌ زمينه‌ شهادت‌ خويش‌ را فراهم‌ سازم‌. و من‌ اين‌ راه‌ را آگاهانه‌ انتخاب‌ كرده‌ام‌ تنها بخاطر رسيدن‌ به‌ كمال‌ .

باميد پيروزي‌ حق‌ بر باطل‌ در بستر مردن‌ سخت‌ است‌.

عباسعلی عجم

منبع :

کتاب وصیت یاران

وصیت نامه و توصیه نامه شهیدان شهرستان گناباد

گردآوری:

پژوهش و ارتباطات فرهنگی

بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گناباد

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme