مختصری بر زندگی نامه شهید احمد صغیرزاده

شهيد احمد صغير زاده در تاريخ ۱۳۴۶/۱۲/۰۱ در خانواده اي مذهبي در گناباد ديده به جهان گشود.(۱)

دوران ابتدايي و راهنمايي را با موفقيت به پايان رساند .هنگامي كه در دبيرستان تحصيل مي‌كرد . شور و شوق حضور در جبهه او را از كلاسهاي درس به خدمت در مناطق جنگي كشاند .به دليل علاقه اي كه به درس داشت ، ديپلم خود را در جبهه گرفت .(۲)

احمد به دعاي توسل ارادت خاصي داشت  ،هنگام خواندن آن دو زانو مي‌نشست و سرش را پايين مي‌انداخت و بسيار گريه مي‌كرد.(۳) ارادت خاصي به ائمه بخصوص امام زمان (عج) داشت.همرزمش مي‌گويد .احمد موقع شهادت گفت يا مهدي !يا شهادت يا پيروزي .(۴)

قبل از انقلاب با وجود اينكه نوجواني بيش نبود در اكثر تظاهرات شركت مي‌كرد .و يكي از اعضاي فعال پايگاه محلشان بود.(۵)بعد انقلاب  نيز چون قاري قرآن بود ،در محل پايگاه ، كلاس آموزش قرآن برگذار مي‌نمود.(۶)

قبل از ورود به جبهه دوره آموزشي مقدماتي را در كاشمر گذراند.(۷) و سپس راهي جبهه شد و جزو نيروهاي اطلاعاتي بسيج بود .و سر انجام در تاريخ ۱۳۶۵/۰۹/۰۹ در شلمچه به شهادت رسيد ،و پيكر مطهرش بعد از تشييع در بهشت قاسم به خاك سپرده شد .(۸)

خاطره:

يك بار كه احمد به همراه چند نفر ديگر براي شناسايي به جلو رفته بود ، با كمين دشمن. رو به رو مي‌شوند. همان جا احمد ۲ ركعت نماز توسل  به حضرت زهرا(س)مي خواند به محض تمام شدن نماز، دشمن كمين هايش را جمع مي‌كند  و او و همراهانش اطلاعات زيادي را به دست نيروهاي خودي مي‌رسانند.(۹)

۱٫ صغير زاده ، صديقه ،پرونده سرگذشت پژوهي، ص ۱

۲٫ آذر مهري،حميد،پرونده سرگذشت پژوهي ،ص ۱۳و۳

۳ . همان ،ص ۴

۴ . مادر،ص ۱۳

۵٫ همان، ص ۳

۶ . صغير زاده،صديقه، پرونده سرگذشت پژوهي ،ص ۲

۷٫ مادر ،سرگذشت پژوهي ،ص ۷

۸ . آذر مهري ،حميده،پرونده سرگذشت پژوهي، ص ۴

۹٫ صادقي ، محمد رضا، پرونده سرگذشت پژوهي ،ص ۴

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme