مختصری بر زندگی نامه شهید ابوالقاسم فضلی شهری

شهيد ابوالقاسم فضلي – هفتمين فرزند غلامرضا و فاطمه و برادر شهيد محمود فضلي- در نوروز سال ۱۳۴۶، در خانواده‌اي مذهبي و كشاورز، پا به عرصه‌ي حيات گذاشت.(۱)

در كودكي به مكتب رفت . خواندن قرآن را فرا گرفت.(۲)پس از آن تا سوم دبيرستان به تحصيل پرداخت.(۳)علاقمند بود درسش را ادامه دهد وبه شغل معلمي بپردازد،اما با آغاز جنگ تحميلي ، دانشگاه جبهه را ترجيح داد. (۴)

قاسم با تعلق خاطري كه به نظام مقدس جمهوري اسلامي داشت ، فعالانه در برنامه‌هاي پايگاه شهيد علويان ومجالس مذهبي  شركت مي‌جست، همچنين سعي مي‌كردجوانان روستا را جذب پايگاه و جبهه نمايد.(۵) خوش قول ومسئوليت پذير بود و در بين مردم از محبوبيت و جاذبه‌ي خاصي برخوردار بود. به قدري شوخ و خندان بود كه به گفته‌ي خواهرش :« اگر به شهادت نمي‌رسيد، اصلاً پير نمي‌شد.» (۶) ضرورت دفاع از انقلاب واسلام ، او را راهي جبهه كرده بود. در تيپ ۲۱ امام رضا (ع) ، گردان كوثر ، مسئوليت آرپي جي زن را بر عهده داشت .(۷) به سبب شجاعت بسيارش همواره در خط مقدم جلودار دوستان وهمرزمانش بود. (۸) سرانجام پس از چهار مرتبه حضور افتخارآميز در جبهه، (۹) در مهرماه ۱۳۶۳، به بزرگترين آرزويش ، يعني شهادت في سبيل ا… نايل شد.پيكرش را در گلزار شهداي قصبه‌ي شهر گناباد، به آغوش خاك سپرده اند.(۱۰)

راهش پر رهرو باد!

۱٫ فرم اطلاعات آماري و شناشنامه اي شهيد، ص ۱

۲- فضلي ، غلامرضا، سرگذشت پژوهي ، ص ۹

۳- فرم اطلاعات آماري و شناسنامه‌اي ، ص ۲

۴ –  فضلي ، غلامرضا، سرگذشت پژوهي ، ص ۱

۵- همان ، ص۱۱

۶-  فضلي ، صديقه ، سرگذشت پژوهي ، ص ۸

۷- فضلي ، غلامرضا، سرگذشت پژوهي ، ص۷

۸-  اسماعيل زاده ، محمود، سرگذشت پژوهي ، ص ۴

۹- فضلي ، غلامرضا، سرگذشت پژوهي ، ص ۷

۱۰ – فرم اطلاعات آماري و شناشنامه اي شهيد، ص ۱

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme