مختصری بر زندگینامه شهید علی ولی زاده

علی ولی زاده فرزند حسین در سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۱، در خانواده ای متدین، در خضری از توابع قاین به دنیا آمد. تحصیلات خود را تا سوم ابتدایی ادامه داد و پس از آن ترک تحصیل کرد.(۱)

در راه اسلام و قرآن گام بر می‌داشت. به امامان علاقه داشت و در مشکلات به ائمه اطهار متوسل می‌شد. به مساجد می‌رفت، قرآن و دعا می‌خواند. بیشتر کتابهای علمی، مذهبی و ادعیه‌های مختلف را می‌خواند و به نماز شب بسیار اهمیت می‌داد، هیچ وقت نماز شبش ترک نشد. در فعالیتهای مذهبی و نمازهای جماعت شرکت فعال داشت.(۲)

نسبت به حلال و حرام اموال بسیار حساس بود و برای تأمین مخارج خانواده اش، شغل سیمان کاری را برگزیده بود و پس از آن به بنایی روی آورد.(۳) از افرادی که با معرفت، با ایمان وخوش برخورد بودند، خوشش می‌آمد و خود نیز اینگونه بود. هرگز عصبانی نمی‌شد. با همه خوش اخلاق، خوش برخورد و خوش رفتار بود. در برابر مشکلات بسیار صبر داشت و بسیار علاقمند بود به شهادت برسد. به روحانیت علاقه داشت.

در دوران انقلاب، در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد. پس از پیروزی انقلاب به بسیج می‌رفت و در آنجا کشیک می‌داد.(۴)

حدوداً ۵ بار، به جبهه اعزام شد؛ آخرین بار در هویزه کار می‌کرد، که از آنها خواستند ده نفرشان داوطلبانه بیایند برای خنثی کردن مین و باز کردن راه برای سایر رزمندگان – ( قرار بود حمله ای صورت بگیرد) – که ایشان به عنوان اولین داوطلب رفتند، از روی مین رد شدند و راه را برای بقیه باز کردند.(۵) علاوه بر این ، در جبهه آر پی جی زن بودند.

سرانجام در بیست و دوم بهمن ماه، سال ۱۳۶۴، در سن ۳۳ سالگی، در خرمشهر، با شرکت در عملیات والفجر۸ ، اروند رود بر اثر اصابت ترکش به پشت، به فیض شهادت نایل شد. پیکر مطهرش را درگلزار شهدای خضری به خاک سپردند.(۶)

۱ . فرم اطلاعات آماری  شهید

۲ . امیرزاده شهری ، معصومه ، سرگذشت پژوهی ، ص۴

۳ . همان ، ص۵

۴ . همان ، ص۴

۵ . همان ، ص۵

۶ . فرم اطلاعات آماری شهید

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme