مختصری بر زندگینامه شهید محمد نفیسی

محمد نفیسی – فرزند عباس  و حوا – در یازدهم شهریور ماه سال ۳۱ ، در روستای فریدونی از توابع شهرستان فردوس دیده به جهان گشود. در خانواده ای مذهبی پرورش یافت . (۱) با توجه به اینکه ، اجداد او روحانی بودند ، او نیز از روحیه ای مذهبی و روحانی برخوردار بود . نمازش را سر وقت می‌خواند. بعد از نماز ، دست به در گاه خدا بلند می‌کرد و با خدایش راز و نیاز و طلب مغفرت می‌نمود.(۲)‌

در نمازهای جمعه و جماعت شرکت می‌کرد. به حلال و حرام مقید بود و برای روحانیت احترام بخصوصی قائل بود. به احترام نسبت به پدر و مادر اهمیت می‌داد و اوقات فراغتش ، قرآن می‌خواند . مهربان و دلسوز بود . ساده زندگی می‌کرد ،‌چون ساده زیستن را می‌پسندید . خوش اخلاق و خوش برخورد بود . از غیبت و دروغ پرهیز می‌کرد .

به امام خمینی (ره) ارادت داشت و به او عشق می‌ورزید. مطیع اوامر او و پشتیبان ولایت فقیه بود .در سن ۲۸ سالگی ازدواج کرد. او که حضور در جبهه را وظیفه شرعی خود می‌دانست ،‌می گفت :« شما نمی‌دانید که در جبهه چه می‌گذرد. اگر از نزدیک بیایید و ببینید، از همه چیز دل می‌بُریید و می فهمید که دنیا ارزشی ندارد. »(۴)

از طریق سپاه در سن ۳۰ سالگی برای اولین بار به جبهه اعزام شد. به طور کلی هفت مرتبه به جبهه حق علیه باطل اعزام شد و در این مدت مسئولیتش کمک راننده بود.

سر انجام در هفتمین اعزام در تاریخ ۱۳۶۴/۰۶/۲۶، بعد از ۱۱ ماه و ۱۵ روز ،‌حضور در جبهه در منطقه غرب ،‌بر اثر واژگون شدن ماشین،‌ شربت شهادت را نوشید و به لقاءالله پیوست .(۵)

پیکر مطهرش را در بهشت محمد در همان زادگاهش به خاک سپردند.

۱ . فرم اطلاعات آماری شهید

۲ . ریاحی ،بتول ، سرگذشت پژوهی، ص ۷

۳ . فرم اطلاعات آماری شهید

۴ . ریاحی ،بتول ، سرگذشت پژوهی، ص ۱۰

۵ . فرم مشخصات اصلی  شهید ، ص ۲و۳

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme