مختصری بر زندگینامه شهید غلامعباس فدوی

شهید غلامعباس فدوی – فرزند اسماعیل و فاطمه – در تاریخ ۱۳۳۶/۰۱/۲۷ در روستای روشناوند از توابع شهرستان گناباد به دنیا آمد که با تولد غلامعباس، منزل محقرشان حال و هوای تازه ای گرفت .

دوران ابتدایی را در دبستان قدس رضوی زادگاهش گذراند. با اتمام دوره ابتدایی به دلیل مشکلات اقتصادی و کهولت سن پدر، ترک تحصیل کرد و برای تأمین مخارج خانواده به کار بنایی روی آورد .

غلامعباس از دوران کودکی ،‌نمازخواندن و روزه گرفتن و احکام را از خواهرانش یاد گرفت و نسبت به حلال و حرام مقید بود و ائمه‌ی معصومین (ع) مخصوصا امام رضا (ع) را سرلوحه زندگی خویش قرار داده بود و خصوصیت بارز شهید، مسئولیت پذیری و حرف شنوی از بزرگترها بود. در محافل سخنرانی، تلاوت و تفسیر قرآن، ‌مرتب شرکت و از خانواده شهدا سرکشی و ملاقات می‌کرد.

در سال ۵۵-۵۶ با اندیشه‌های امام آشنا و با شرکت در تظاهرات و پخش اعلامیه‌ها و رساله امام راحل، در میان مردم فعالیتش را آغاز نمود.

بعد از ورود به سپاه در سال ۶۱ به جبهه اعزام و با حضور در عملیاتهای مسلم بن عقیل ،‌والفجر ۳ و ۴، پاسداری از مرزها و میهن اسلامی را به عهده گرفت .

تا اینکه غلامعباس در عملیات خیبر – به عنوان فرمانده گروهان – در تاریخ ۱۳۶۲/۱۲/۰۸ بر اثر جراحات وارده به آرزوی دیرینه اش شهادت رسید و به سوی حق پر گشود.  پیکر پاکش بعد از ۱۲ سال مفقودیت و دوری از وطن درتاریخ ۱۳۷۴/۱۱/۱۰ در جزیره ی مجنون پیدا شد و به زادگاهش منتقل و به خاک سپرده شد .

شهید فدوی از خود یک فرزند دختر و یک فرزند پسر به یادگار گذاشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme