مختصری بر زندگینامه شهید علی‌اکبر محمدی ثانی

علی اکبر محمدی ثانی مِندی، فرزند محمدحسین ، در اولین روز از فصل بهار سال ۳۸، در خانواده ای متدین و وابسته به روحانیت، در روستای مِند گناباد متولد شد.(۱)

با پشت سرگذاشتن مراحل اولیه رشد و تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان، پس از اخذ دیپلم به استخدام آموزش و پرورش درآمد و به شغل مقدس معلمی که شغل انبیاست، مشغول شد.

نسبت به مسایل دینی بسیار پایبند بود. به نماز، روزه و…. اهمیت زیادی می‌داد. به طور مرتب وجوهات شرعی خود را پرداخت می‌نمود و بسیار خوش اخلاق و با دیانت بود. در نمازهای جماعت شرکت می‌کرد ولی نسبت به امام جماعت بسیار حساس بود، پشت سر هر کسی نماز نمی‌کرد. از همه نظر خوب و شناخته شده بود و با حزب جمهوری اسلامی همکاری می‌کرد.(۲)

او که از چهره‌های انقلابی و متدین و معروف گناباد بوده است، در بدو پیروزی انقلاب اسلامی ، مسئول شورای اسلامی محل گردید و به عنوان عضو فعال حزب جمهوری اسلامی شهرستان گناباد، فعالیت می‌کرد.  همچنین از اعضای فعال بسیج بود و بارها به جبهه‌های حق علیه باطل عزیمت کرد.(۳)

شهید می‌گوید:« مدت یک هفته ، زیر دید و تیر مستقیم دشمن بعثی بودیم و به هیچ عنوان امکان وضو گرفتن حتی به صورت سینه خیز و رفتن به سوی آب (با توجه به اینکه آب اروند در دو قدمی ما بود) وجود نداشت. آیا نمازهایی که با تیمم خوانده ام صحیح است یا باید قضا شود؟ که جواب داده شد: این نمازها از بهترین نماز هایی است که تا کنون خوانده اید و نیازی به قضا ندارد.» (۴)

سرانجام با شرکت در عملیات کربلای ۱۰ در سن ۲۸ سالگی در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه ۱۳۶۶ ، بر اثر اصابت ترکش به سر در بالای کوه در منطقه بانه به دیدار ستاره‌ها رفت. پیکر مطهرش را در گلزار شهدای مِند به خاک سپردند.

گزیده ای از وصیت نامه شهید:

از قرآن خواندن و عمل خالصانه به آن برای خدا و راز ونیاز و مناجات فراموش نکنید که چه لذتی دارد خدا را خواندن و از لذایذ دنیا به خاطر خدا ، آن جا که حرام است دست بکشید و به فکر آخرت باشید که لذت بخش است.

شاعر می‌گوید:

« اگر لذت ترک لذت را بدانی               دگر لذت نفس را لذت نخوانی» (۶)

علی اکبر محمدی ثانی ۱/۱۱/۶۵

نامش جاوید

۱ . فرم اطلاعات آماری شهید

۲ . محمدی ثانی ، کبری ، سرگذشت پژوهی ، ص ۴

۳ . زندگینامه شهید ، ص۴

۴ . همان

۵ . فرم اطلاعات آماری شهید

۶ . وصیت نامه شهید

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme