مختصری بر زندگینامه شهید هادی رضایی نسب

هادی رضایی نسب فرزند حسن و طاهره ، در تاریخ ۱۳۴۶/۰۳/۰۱، در خانواده ای مذهبی و با وضعیت اقتصادی خوب در شهرستان گناباد پا به این دنیای خاکی نهاد.(۱)

بسیار مهربان و دلسوز بود و برای پدر و مادرش احترام زیادی قائل بود. اوقات فراغتش را در باشگاه کشتی می‌گذراند و عضو تیم شهرستان بود و خودش نیز در پایگاه بسیج امام رضا(ع) به بچه‌های کوچکتر آموزش کشتی می‌داد.

هادی قبل از انقلاب در تظاهرات، همراه پدر و خواهر بزرگش شرکت می‌نمود و اطلاعیه پخش می‌کرد.(۳) بعد از انقلاب نیز عضو انجمن اسلامی مدرسه سینا بود و به صورت فعال در پایگاه محل فعالیت می‌نمود.(۴)

تحصیلاتش را تا مقطع سوم راهنمایی در گناباد گذارند.(۵) سپس تحت تأثیر سخنان روحانی مدرسه و محافظت از ناموس و وطن (۶) با دستکاری شناسنامه اش (۷) در آبان ماه سال ۶۰ راهی جبهه شد؛ او دوران آموزشی را در بیرجند و مشهد گذراند.(۸) دفعه اول ۳ ماه در جبهه حضور داشت. در دفعه ی دوم بعد از امضاء کردن برگه ی اعزامش اشک شوق می‌ریخت، و حدود یک ماه در جبهه حضور داشت.(۹) سرانجام در تاریخ ۱۳۶۰/۱۲/۲۹، در عملیات فتح‌المبین منطقه شوش بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و پس از یک هفته پیکر پاکش را تشییع کردند و در گلزار شهدای بهشت قاسم گناباد به خاک سپردند. (۱۰)

۱ . فرم اطلاعات آماری شهید

۲ . غلامزاده ،طاهره ، سرگذشت پژوهی ، ص۴

۳ . همان ،ص۱

۴ . فرم اطلاعات آماری شهید

۵ . غلامزاده ، طاهره ، سرگذشت پژوهی، ص ۸

۶ . همان ، ص۲

۷ . همان ، ص۱

۸ . همان ،ص۶

۹ . همان ،ص۲

۱۰ . فرم اطلاعات آماری  شهید

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme