مختصری بر زندگینامه شهید مهدی ربیعی

شهید مهدی ربیعی – فرزند عبدالعلی و خدیجه – در تاریخ ۱۳۴۵/۱۰/۰۱ در خانواده ای مذهبی در روستای دیسفان از توابع بخش کاخک گناباد دیده به جهان گشود .(۱)

دوران ابتدایی را در دیسفان گذراند؛ سپس برای ادامه تحصیل راهی شهرستان گناباد شد و تحصیلاتش را تا مقطع سوم دبیرستان ادامه داد و جهت دفاع از میهن اسلامی تحصیل را رها و عازم جبهه گردید.(۲)

در تظاهرات مردمی شرکت می‌کرد. با علاقه ای که به انقلاب داشت در شب هایی که بصورت سراسری ندای تکبیر طنین انداز می شد. ایشان هم با شوق و ذوق به پشت بام می‌رفت و تکبیر می‌گفت. ایشان جزء اعضای فعال پایگاه دیسفان بود.(۳)

اوقات فراغت خود را در مسجد و پایگاه سپری می‌کرد؛ و در درس به دوستانش کمک می‌کرد.به دعای ندبه علاقه شدیدی داشت و در دوران راهنمایی مکبر مدرسه بود. (۴)

مهدی اولین بار در سن ۱۸ سالگی عازم جبهه شد .(۶) او دو بار و کلاً به مدت ۵/۵ ماه در جبهه حضور داشت و مسئولیت خدمه خمپاره انداز را برعهده داشت.(۷) و سرانجام در تاریخ ۱۳۶۳/۰۷/۲۹ بر  اثر اصابت ترکش به سر و پا در منطقه میمک،  به شهادت رسید. پیکر پاکش بعد ار تشییع در گلزار شهدای روستای دیسفان بخش کاخک گناباد به خاک سپرده شد.(۸)

۱ . فرم اطلاعات آماری شهید

۲ . خاکشور ،‌علی   ، سرگذشت پژوهی ص ۳

۳ . نیوان ،‌خدیجه   ، سرگذشت پژوهی ص ۳

۴ . خاکشور ،‌علی   ، سرگذشت پژوهی ص ۴-۷

۵ . ربیعی ،‌عبدالعلی، ، سرگذشت پژوهی ص ۲

۶ . خاکشور ،‌علی   ، سرگذشت پژوهی ص ۱۱

۷ . ربیعی ،‌عبدالعلی، ، سرگذشت پژوهی ص ۲

۸ . خاکشور ،‌علی   ، سرگذشت پژوهی ص ۱۱

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme