مختصری بر زندگینامه شهید محمود نظام زاده

شهید محمود نظام زاده – فرزند حسین و فاطمه – در تاریخ ۱۳۴۵/۰۵/۲۵، در کاخک از توابع شهر گناباد دیده به جهان گشود. محمود به دلیل مشکلات اقتصادی تا سال دوم متوسطه در رشته‌ی علوم انسانی تحصیل نمود. وی از همان دوران کودکی به مسائل دینی و مذهبی علاقمند بود و در این مجالس و محافل شرکت می‌نمود. در شبهای ماه مبارک رمضان مسافتی را پیاده جهت بیدار کردن همسایگان و اقوام طی می‌کرد.(۱)

قبل از انقلاب به دلیل سن کم، فعالیت چندانی نداشت. ولی بعد از انقلاب از اعضای فعال بسیج بود. به علت علاقه به کشورش و اطاعت فرامین رهبر بزرگ انقلاب اسلامی همیشه به رفتن به جبهه می‌اندیشید. به حضرت امام عشق می‌ورزید و پیرو خط ایشان بود. بزرگترین آرزوی شهید، پیروزی اسلام و انقلاب و شهادت در راه خدا و طول عمر برای امام امت بود. همزمان با شرکت خود در نماز جمعه و جماعت، دیگران را تشویق به شرکت فعال و مستمر در این گونه مراسم ها از جمله انتخابات می‌نمود.

شهید شش نوبت به جبهه اعزام شد که عبارتند از: منطقه بستان ، کامیاران کردستان ، عملیات خیبر ، بدر و والفجر۸ . در عملیات خیبر شیمیایی و چند ماهی در بیمارستان بستری شد و تا زمان شهادت از این مجروحیت رنج می‌برد.  وی از نیروهای طرح مالک اشتر بود، و سمت فرماندهی دسته را در عملیات‌های تخریب بر عهده داشت.

سرانجام در تاریخ ۲۵/۱۱/۶۴ در عملیات والفجر۸ منطقه فاو بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه دست و سینه و سر به درجه‌ی رفیع شهادت نایل آمد. پیکر پاکش در گلزار شهدای کاخک به خاک سپرده شد.

نامش جاوید

۱ . زندگینامه شهید

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme