مختصری بر زندگینامه شهید محمد مهدی مشهدیان

محمد مهدی مشهدیان – فرزند حسین و حوا– در اول مردادماه سال ۱۳۴۷ در کاخک از توابع شهرستان گناباد ، دیده به جهان گشود. (۱ )بسیار کودکی پر جنب و جوش و فعال بود.

تحصیلات خود را تا اول دبیرستان ادامه داد. در کارهای کشاورزی به خانواده اش کمک می‌کرد. نسبت به انجام فرایض دینی بسیار مقید بود و علاقه زیادی به خواندن قرآن و دعا داشت. از کودکی به علت داشتن صدایی رسا در مسجد، مکبر بود.(۲ ) و در مراسم دعای کمیل و توسل و … شرکت می‌نمود. با همه مهربان بود و در برابر مشکلات صبر را پیشه خود می‌کرد. اگر خطایی مرتکب می‌شد عذرخواهی می‌نمود. بسیار خوش رفتار بود و اگر کسی به کمک او احتیاج می‌داشت، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کرد.( ۳ )

در دوران قبل از انقلاب در مراسم راهپیمایی شرکت می‌نمود. در کتابخانه‌ی مسجد فعالیت می‌کرد و مراسم دعا را به همراه سایر اعضای بسیج برگزار می‌نمود.( ۴ ) به روحانیت وقت، به خصوص به امام خمینی(ره) بسیار علاقه داشت و پیرو دستوراتشان بود. در دوران جنگ تحمیلی با سن کمش، در پشت جبهه به جمع آوری کمک برای رزمندگان می‌پرداخت.( ۵ ) چهارده ساله بود که عشق رفتن به جبهه سراسر وجودش را در بر گرفته بود. علیرغم مشکلات زیادی که از لحاظ سنی سد راهش بود، با دستکاری شناسنامه اش، درس و تحصیل را رها کرد و به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت.(۶)

وی سرانجام در تاریخ ۱۳۶۲/۰۵/۰۳ بر  اثر اصابت گلوله به چشم، در مهاباد کردستان به شهادت رسید.(۷)

۱ . برگه اطلاعات آماری شهید، ص۱

۲ . مشهدیان ، حسین ، سرگذشت پژوهی ،ص ۲

۳ . مشهدیان ، فاطمه ، سرگذشت پژوهی ، ص ۱

۴ . همان

۵ . همان

۶ . همان ، ص۲

۷ . برگه اطلاعات آماری شهید

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme