وصيتنامه شهيد‌ غلامرضا مهاجرانی

متن وصيتنامه  شهيد‌ غلامرضا  مهاجرانی

بسم الله الرحمن الرحیم

ما مثل حسین وارد جنگ شدیم و مثل حسین باید به شهادت برسیم.«امام خمینی»

به نام الله نخستین معلم انسان ها و پاسدار حرمت خون شهیدان

الذین امنواو هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عندالله اولئک هم الفائزون.

ان صلاتی و نسکی و محیای و مماتی لله رب العالمین.

خدایا تو را سپاس می گویم که توان رزمیدن و جهاد را به ما عطا فرمودی و دلبستگی به دنیا را از دل ما به درکردی. اللهم ارزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک. شهادت هدیه ای است الهی که نصیب بندگان مخلص خدا می شود و این مرام و مسلک اولیای خداوند بوده و هست وما هم که پیرو آنان هستیم باید چنین راهی را انتخاب کنیم و این انتخاب مستلزم شناختن و عاشق خدا شدن است.

وقتی که خود راشناختم خدارا شناختم و از روزی که خدا را شناختم عاشق او شدم ولی چون خالص نشده بودم مرا نپذیرفت و من توانستم امدادهای غیبی او را در جبهه ها ببینم واینک به من الهام شده که به دیدار او می روم. اگر به این آرزوی دیرینه ام که در دنیا جز به آن فکر نمی کردم رسیدم از شما پدر و مادرگرامی می خواهم که در شهادت من گریه نکنید بلکه خوشحال باشید از اینکه فرزندتان توانست راهی که حسین بن علی (ع) و یارانش پیمودند بپیماید و به ندای هل من ناصر ینصرنی حسین زمان پاسخ گوید.

اگر خواستید گریه کنیدبر مظلومیت امام حسین (ع)و اهل بیت پیامبر (ص) گریه کنید زیرا که امام رضا (ع) می فرماید: کسی که به یاد مصیبت های ما افتد و گریه کند بر آنچه نسبت به ما روا داشته شده با ما در یک درجه قرار دارد.

شما بدانید که امروز حفظ اسلام از حفظ جان و مال مقدم تر و تکلیفی شرعی و واجب است و ما باید با خون دادن های ناقابلمان حافظ دین خدا و اسلام وقرآن باشیم.

بدانید که من امانتی از طرف خدا پیش شما بودم و شما خواه ناخواه می بایست این امانت را تحویل خدا می دادید و چه خوب که چنین تحویل دهید و پیش او روسفید باشید زیرا که انسان بایدآن چیزی را که بیشتر از همه دوست دارد و علاقه به او دارد، در راه خدا بدهد. شما می دانید که اگر مسلمانان جهان شهادت را درک می کردند به دنبال آن می رفتند، تا بدان دست یابند ودر این راه از هیچ امری دریغ نمی کردند. و شما ای پدر و مادر گرامی که عمری برای من زحمت کشیدید و مرا بزرگ کردید و شبها بی خوابی کشیدید از اینکه زحمات شما را نتوانستم جبران کنم. مرا عفو کنید از شما حلالیت می طلبم.

کار برای خدا آن قدر شیرین و باارزش است که انسان می خواهد فقط برای  او کار کند. بدانید که زحمات شما در نزد خدا محفوظ است. از شما می خواهم که به دنیا دل نبندید که موجب فساد وتباهی است و شما بدانید که شهادت شیرین ترین چیزها در نزد من است. از مال دنیا چیزی ندارم فقط می گویم هیچ وقت از یاد خدا غافل نشوید که هوالذین سکینه فی قلوب المومنین. فقط به یاد او باشید.از تهمت زدن و غیبت کردن جدا خودداری کنید و در چنین مجالسی شرکت نکنید. در مجالس دعا زیاد شرکت کنید که تنها سلاح مومن دعاست و نماز جمعه را ترک نکنید. زیاد به دیدار خانواده شهدا بروید. یک بار دیگر می گویم اگر خواستید گریه کنید چون جوان بودم برای علی اکبر و قاسم گریه کنید،باید بگویم خداوند انشاء الله اجرتان دهد که مرا در جهت رفتن به جبهه یاری نمودید. بدانید که شما نیز در این جهاد مقدس شریک هستید و شما ای برادرانم از شما می خواهم که نگذارید سلاحم بر زمین بماند آن را بردارید و به جنگ کفار بروید که خداوند وعده نصر و پیروزی داده است.

از شما میخواهم که حتی المقدور نماز شب را بر پا دارید که تنها راه رسیدن  به نفس مطمئنه و الله است و شما بدانید که کسی نیست که مرگ به سراغش نیاید. سعی کنید مرگ باعزت و شناخت را که همان شهادت است و مرام و مسلک اولیای خدا بوده برگزینید که این جز با خودسازی و رسیدن به نفس مطمئنه میسر نیست و آن وقت خداوند از شما دعوت به عمل می آوردو می گوید:

یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی

و شما را دعوت به جهاد با نفس که همان جهاد اکبر است می نماید و بدانیدکه دلبستگی به دنیا جز لهو ولعب چیزی به همراه ندارد که ان الدنیا لهوو لعب و سعی کنید که کارهایتان برای رضای خدا باشد که امام علی (ع) می فرماید:

طوبی لمن اخلص الله عمله.آفرین بر کسی که کارهایش را برای خدا خالص کند.

و وصایایی که به پدر و مادر کردم سعی کنید مورد اجرا قرار دهید و از تمام شما حلالیت می طلبم وامیدوارم بدی هایی که در حق شما کردم موجب این نشود که مرا عفو نکنید و یادآور می شوم که نمازتان را با حضور قلب اقامه نمایید که نماز، انسان را از منکرات باز می دارد: ان الصلوه تنهی عن الفحشاء و المنکر و شما ای خواهرانم شما را به صبر و شکیبایی دعوت می کنم که خداوند با صابرین است و آنها رادوست دارد.

در شهادت من گریه نکنید و هیچ اندوهی به دل راه ندهید که قلب دشمنان اسلام با گریه های شما شاد می شود.

بدانید که این راه را آگاهانه و با شناختی صحیح از اسلام برگزیده ام و مرگ برای شهید معنی ندارد. زیرا که قرآن می فرماید:ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.

خواهرانم مگر شما سعادت و خوشبختی مرا نمی خواستید بدانید که این امر در شهادت من است واز شما میخواهم که هر چه بیشتر خواهر کوچکم را با مسائل اسلامی آشنا سازید و به او بگویید که برادرت به ملاقات خدا رفته که هر بنده ی مخلص آرزوی آن را دارد و از شما نیز حلالیت می طلبم زیرا شما را خیلی اذیت کردم.

ویک سخن بسیار مهم و آن هم اینکه مبادا کاری کنید که موجب نارضایتی خداشود و به عنوان اینکه خانواده ی شهید هستید، انتظارهای بیجا از دولت داشته باشید.چیزی که در راه خدا داده میشود دیگر عوض ندارد. اگر چنین کاری کردید بدانید که از دست شما ر اضی نیستم.

ودر آخر سخنی بابرادران بسیجی همسنگرم دارم: شما ای برادران بسیجی بدانید که اسلام وامام عزیز به شما افتخار می کندو بدانید که شما

سربازان راستین امام زمان عجل الله فرجه الشریف هستید. سعی نکنید که خدای نخواسته امام زمان عجل الله فرجه الشریف را ناراحت کنید.شما را به تقوای الهی دعوت می کنم که می دانم دارید. سعی کنید که نمازهای شبتان فراموش نشود. الله الله درکارهایی که دور از شان شماست را خدای نخواسته انجام ندهیدو قدرخود را بدانیدکه امروز دنیا روی شما سرمایه گذاری کرده و هروقت نامتان را بشنوند لرزه براندامشان می افتد. مسئله جنگ را برایش اهمیت بیشتری قائل شوید.برای من ۸ ماه نماز قضا و ۲ماه روزه قضا بدهید. از مال دنیا چیزی ندارم که وصیت کنم ولی ۶ هزار تومان پول دارم در هر راهی که خواستید صرف کنید.

بار دیگر می گویم اگر خواستید  برمظلومیت حسین و یارانش گریه کنید. در شهادت من لباس مشکی نپوشید. مادر جان شیرت را بر من حلال کن. بی خوابی ها را حلال کن. مادر جان برای من گریه نکنی اگر خواستید گریه کنید برای قاسم وحسین گریه کنید.

۵۰۰تومان تعاون سپاه از من طلب دارد آن را بدهید، من قابل شهادت نیستم ولی اگر شهید شدم و جسدم پیدا شد مرا در بهشت رضا به خاک بسپارید.

والسلام . غلامرضا مهاجرانی ۲۸/۱۱/۱۳۶۲

منبع :

کتاب وصیت یاران

وصیت نامه و توصیه نامه شهیدان شهرستان گناباد

گردآوری:

پژوهش و ارتباطات فرهنگی

بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گناباد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme