وصیتنامه شهيد‌غلامحسین یعقوبی

متن وصيتنامه  شهيد‌غلامحسین یعقوبی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

یا ایها الذین امنوا استعینوا بالصبر و الصلوه ان الله مع الصابرین و لاتقولوا لمن یقتل فی سبیل اموات بل احیاء ولکن لا تشعرون«قرآن کریم»

ای اهل ایمان در پیشرفت کار خود صبر ومقاومت پیشه کنید و به ذکر خدا و نماز توسل جویید که خدا با صابران است و آن کسی که درراه خدا کشته شده مرده نپندارید بلکه او زنده ابدی است و لکن همه شما این حقیقت را نخواهید یافت.

بادرود وسلام فراوان به پیشگاه امام زمان و نائب برحقش امام خمینی که با ندای خود شرق و غرب را تکان داد و با سلام به خانواده های شهدا، معلولین، اسرا وجانبازان از صدر اسلام .تا کنون و با سلام به پدر و مادر گرامیم و خواهران و برادران عزیزو با درود به روح پاک و مطهر برادر شهیدم علی یعقوبی.

اجازه می خواهم چند جمله به عنوان وصیت نامه تقدیم حضورتان نمایم ، باشد که چنانچه خداوند متعال مرا به حضور پذیرفت در صورت امکان به آن عمل نمایید. من از روی آگاهی و شناخت و به حکم شرعی و برای اجرای فرمان رهبر عزیز وبه منظور مبارزه با کفر و استکبار به جبهه آمدم. آمدم تا همگام با دیگر برادران، انتقام خون پاک شهیدان را از مزدوران ملحد بگیرم. آمدم تا با حرکتی نشات گرفته از حرکت علی اکبر امام حسین(ع) ، یزید زمان صدام جنایتکار را به زباله دان تاریخ فرستاده وبنا به فرمایش امام در زدن آخرین سیلی به وی شریک وسهیم باشم. آمدم تا در این دوره از تاریخ، خط سرخ شهادت را که خط آل محمد(ص) و علی(ع) است وجود عینی بخشم و به همه کسانی که به انقلاب اسلامی دهن کجی می کنند بفهمانم که سخت در اشتباهند و کوردل و سیاه روزگارند و آینده ای بس تاریک در انتظارشان است. پس ای کسانی که با گذشت ۸ سال از پیروزی انقلاب همچنان در خواب غفلت به سر می برید و واقعیتها را نادیده می گیرید بدانید که امواج خروشان این دریای بیکران شما را در اعماق خود غرق نموده و به نیستی خواهد کشانید و اگر در این حادثه به دنبال کشتی نجات میگردید از حدیث ان الحسین مصباح الهدی وسفینه النجاه یاری بطلبید ودر یک جمله عرض کنم که به زودی به صفوف به هم فشرده مسلمین بپیوندید که فردا دیر است  وشما امت حزب الله  و ای یاران امام و ای حماسه آفرینان صحنه های پیکار به خوبی می دانید که تاریخ آبستن حوادث وهر امتی که برای فائق آمدن به مشکلات و سختی ها و برای کوتاه کردن دست ظالمین به پاخیزد و مجدانه تلاش نماید پیروز است و نیز بر این مساله واقفید که زنده ماندن به حضور در پشت جبهه و یا در جبهه وابستگی ندارد بلکه انسان امانتی است الهی که هر زمان پروردگار مقدر نماید او را از این دنیای فانی به سرای آخرت می برد.و تو ای تاریخ کهنسال که چه فرزندان این دیار را مظلومانه در خاک پنهان میکنی و این چنین حوادثی را در قلب نقش می بندی بدان و آگاه باش که این دلیرمردان تشنگانی هستند که تا یافتن آب زلال دست از تلاش خود برنخواهند داشت و استقرار حکومت الله را با جان خریده و از نثار خون خویش دریغ نخواهند نمود. و ای مادران ،از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری نکنید که فردا در محضر دختر مرتضی علی، زینب کبری(س) پاسخی نخواهید داشت که در طول کمتر از یک روز ۷۲ تن از بهترین عزیزانش را شهیدکردند و از آن پس با کاروان اهل بیت عصمت به اسارت رفت ودر تمام این مدت با حرکت و بیانش خار چشم دشمنان خدا بود. ای امت حزب الله از روحانیت مبارز جدا نشوید و نگذارید که منافقین میان شما تفرقه ایجاد کنند زیرا ایجاد تفرقه موجب بدبختی و ضعف مسلمین و خوشحالی منافقین و ستمکاران خواهد شدو خواهشی دارم که در شهادت من کم گریه کنیدو هیچ گونه بی صبری نکنید که خدا پشت و پناه شماست. پدر ومادرم، برادران و خواهرانم اگر در این مدت عمرم کوتاهی یا جسارت نموده ام مرا به بزرگواری خود حلال کنید و از کلیه اقوام و خویشان حلالیت بطلبیدواز دعا به جان امام فراموش ننمایید ودر صورتی که جنازه من به دست شما رسید مرا در بهشت مهدی کنار برادرم به خاک بسپارید.والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار

جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم

غلامحسین یعقوبی مورخه ۳/۷/۱۳۶۵

منبع :

کتاب وصیت یاران

وصیت نامه و توصیه نامه شهیدان شهرستان گناباد

گردآوری:

پژوهش و ارتباطات فرهنگی

بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گناباد

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme