وصیتنامه دانش آموز شهید اسماعیل زحمتكش نوقابی

متن وصیتنامه دانش آموز شهید اسماعیل زحمتكش نوقابی

‌(( ان‌ ا… اشتري‌ من‌ المومنين‌ انفسهم‌ و اموالهم‌ بان‌ لهم‌ الجنه‌ يقاتلون‌ في‌ سبيل‌ ا… فيقتلون‌ و یقتلون‌ ))

( خداوند جان‌ و مال‌ اهل‌ ايمان‌ را به بهاي‌ بهشت‌ خريداري‌ كرده‌ آنها را كه‌ در راه‌ خدا جهاد       مي‌ كنندكه‌ دشمنان‌ دين‌ را بكشند يا خود كشته‌ شوند.)

سپاس‌ خدايي‌ را كه‌ ابتداي‌ كار ما را سعادت‌ و پايان‌ ما را شهادت‌ در راه‌ خودش‌ قرار داد.

“السلام‌ عليك‌ يا اباعبدا…”

سلام‌ ما بر تو اي‌ حسين‌ اي‌ سرور آزادگان‌ ، سلام‌ بر توحسيني‌ كه‌ همگي‌ ما رزمندگان‌ درس‌ شهادت‌ ، شجاعت‌ و ايثار مردانگي‌ شهادت‌ را از تو آموختيم‌ .

حسين‌ جان‌ اگر ما در كربلاي‌ تو نبوديم‌ تا به‌ ياري‌ تو بشتابيم‌، اما حالا عاشقانت‌ در جبهه‌ هاي‌ غرب‌ و جنوب‌ ايران‌ براي‌ دفاع‌ از اسلام‌ و به‌ عشق‌ رسيدن‌ به‌ حرم‌ تو با دشمنان‌ اسلام‌ پيكار مي كنند.

خدايا :نمي دانم از كثرت گناه چه كار كنم كه اگر تو گناهان مرا نبخشي به كجا بروم و روي به كه آورم .

خدايا : ما كه تحمل درد اعضايي از بدن خود را نداريم چگونه مي توانيم عذاب تو را تحمل كنيم حال که شك نيست همه بايد اين راه را برويم و بسوي سرنوشت خويش بشتابيم چه بهتر كه اين جان نا قابل كه جز آن چيزدیگری نداريم در راه خدا فدا كنيم .

سخني دارم با شما مردم و جوانان عزيز هر چند كوچكتر از آن هستم كه بتوانم براي شما سخن بگويم ، اي جوانان مبادا در رختخواب ذلت بميريد كه همه ائمه ما براي حفظ و بقاي اين اسلام عزيز به شهادت رسيدند . اي جوانان مبادا در غفلت بميريد كه حسين سيدالشهدا براي حفظ اسلام از هستيش گذشت و حتي علي اصغر او به شهادت رسيد . اي مردم مبادا حب مال و زرق برق اين دنيا شما را بازي دهد و شما را اسير خود كند كه همه اين مال و ثروتها از بين رفتني هستند و آنچه كه براي شما مي ماند آخرت است .

پس سعي كنيد هر قدمي كه بر مي داريد براي رضاي خدا باشد تا به سعادت برسيد و هرگز صحنه را براي دشمن خالي نكنيد كه دشمن هميشه منتظر چنين فرصتهايي مي باشد و سخنان امام را چراغ راه خود قرار دهيد و اين انقلاب را به صاحب اصلي آن ، مولايمان امام زمان (عج) بسپاريد و سخني دارم با شما دوستان و هم كلاسيان گراميم اگر از حقير بدي ديده و گاهي اوقات از دست من ناراحت شدند انشاا… كه همه مرا حلال كنند و اگر من در ميان شما نيستم ناراحت نباشيد . انشاا… كه همه مرا حلال كنند و سعي كنيد در هركجا كه هستيد كارتان را براي رضاي خدا انجام دهيد و وظيفه اي كه بر دوش داريد به نحو احسن انجام دهيد و هميشه به ياد خدا باشيد و نگذاريد دشمنان بين شما تفرقه بيندازند در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل حضور پيدا كنيد تا انشاا… هر چه زودتر ريشه اين استكباران از صفحه روزگار قطع شود برادران استغفار و دعا را از ياد نبريد كه بهترين درمان دردهاست . مبادا امام را تنها بگذاريد ، دستورات و سخنان او را گوش كنيد و در خط او حركت كنيد و سخني دارم با پدر و مادرم و خواهرانم و برادرانم كه اميدوارم مرا حلال كنند . پدر و مادر مي دانم كه فقدان من براي شما سخت است ولي چه كنم كه وقت نشستن نيست وظيفه همه ما در دفاع از اين اسلام عزيز سنگين است پدر و مادر مي دانم كه من گاهي اوقات موجب ناراحتي شما شدم و ناخود آگاه با شما بلند حرف زدم انشاا… مرا ببخشيد و اگر نتوانستم جوابگوي مهر و محيت هايي كه به من كرده ايد كه من هميشه شرمنده شما هستم كه مي دانم اميد شما به من بود از شما حلاليت مي طلبم و مبادا در مرگ من ناراحت باشيد كه شادي روح من همراه با شادي شماست و از همگي اقوام و خويشان حلاليت مي طلبم و شما اي برادرانم راهم را ادامه دهيد و نگذاريد كه اسلحه بر زمين افتاده باشد . خواهرانم هم همچون زينب راه برادرتان را ادامه دهيد .

ضمناً نمي‌ دانم‌ چند روز نماز قضا دارم‌ مدت‌ دو ماه‌ نماز قضا بگيريد فكر كنم‌ نماز قضاء نداشته‌ باشم‌ ديگرحرفي‌ ندارم‌ جز اينكه‌ دعا به‌ جان‌امام‌ را فراموش‌ نكنيد.

روز چهار شنبه‌ (۲۸/۱۲/۶۴) ساعت‌ ده شب‌ .

،،دستخط‌ خودم‌ ،

اين‌ وصيت‌نامه‌ در دست‌ يكي‌ از بهترين‌ دوستان‌ نگهداري‌ مي‌ شود.

اسماعيل‌ زحمتكش‌

 

خدايا،خدايا تا انقلاب‌ مهدي‌ خميني‌ را نگهدار

ما زنده‌ به‌ آنيم‌ كه‌ آرام‌ نگيريم‌               موجيم‌ كه‌ آسودگي‌ ما عدم‌ ماست‌

شفيع‌ روز جزا فاطمه‌ يا فاطمه              ‌ شهيد راه‌ خدا فاطمه‌ يا فاطمه‌

گريه‌ نكن‌ مادر من‌ با رفقا میرویم رو به‌ خدا مي‌ رويم‌

اي‌ مادر قهرمان‌ شدنوجوانت‌ فدا

 

منبع :

کتاب وصیت یاران

وصیت نامه و توصیه نامه شهیدان شهرستان گناباد

گردآوری:

پژوهش و ارتباطات فرهنگی

بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گناباد

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme