مختصری بر زندگینامه شهید مجید نمازی

مجید نمازی -فرزند حسن- در پانزدهمین روز شهریور ماه ،سال۱۳۴۷ در تربت حیدریه، به دنیا آمد .تحصیلاتش را تا مقطع راهنمایی ادامه داد.(۱)

اطلاعات مذهبی خوبی داشت ،محبت وی نسبت به اهل بیت (ع) بسیار زیاد بود. بطوریکه در تمام مراسم عزاداری که برگزار می‌شد .پیشقدم بود در مجالس و محافل دعا شرکت می‌کرد . نسبت به انجام فرایض بسیار مقید بود. اگر به نحوی نماز جماعتش ترک می‌شد، بسیار ناراحت می‌شد. بی ریا بودن او در انجام فرائض و کمک به مردم نشانه اخلاص وی بود . زیارت عاشورا را حفظ داشت و خواندن آن را به دیگران توصیه می‌کرد. از آن جمله ،به پدرش می‌گفت شما که خادم امام حسین (ع) هستید، از خواندن زیارت عاشورا غفلت نکنید. شما اگر معانی این دعا را بدانید و از فضیلتهای آن آگاه باشید ،لحظه ای آن را ترک نخواهید کرد.

در اوقات فراغتش به مطالعه و ورزش می‌پرداخت رابطه اش با معلمان بسیار خوب بود و دانش آموزی درس خوان بود. از حس نوع دوستی بسیار خوبی برخوردار بود بطوری که هر گاه احساس می‌کرد افراد نیاز به کمک دارند به آنها کمک می‌نمود. با همه با محبت رفتار می‌کرد. در برخورد با بزرگترها ادب و نزاکت را رعایت می‌نمود. هیچ گاه باعث ناراحتی اعضای خانواده نمی‌شد. از تواضع و فروتنی برخوردار بود .نسبت به رفتار غیر منطقی حساسیت عجیبی داشت. در مقابل برخی از افراد که برخلاف عقاید او رفتار می‌کردند می‌ایستاد و با بعضی دیگر با عطوفت و مهربانی رفتار می‌کرد و با نصایح خویش آنان را ارشاد و راهنمایی می‌کرد. با بینشی که داشت، با مطالب ناروا که مخالف ارزشهای اسلامی بود و با برخی که مصلحت می‌دید، پرخاش می‌نمود. تسلیم محض دستورات امام (ره) بود و در محافل و مجالس سیاسی و اجتماعی حضور داشت .

برای حفظ ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی در بیست و دوم آبان ماه سال ۱۳۶۱ برای اولین بار در حالیکه هنوز ۱۴ سال سن داشت ،عازم جبهه نبرد  شد. او ۷ مرتبه به جبهه اعزام شد و جمعاً ۳۷۵ روز در جبهه حضور پیدا کرده بود. سر انجام در سوم اردیبهشت ماه سال ۶۶ با شرکت در عملیات کربلای ۱۰ در منطقه بانه ،قلبش هدف تیر دشمنان قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نایل شد.(۲)

پیکر پاکش را در بهشت قاسم شهرستان گناباد به خاک سپردند.(۳)

۱ .  فرم اطلاعات آماری شناسنامه ای

۲ . همان

۳ . همان

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme