مختصری بر زندگینامه شهید غلامرضا مهاجرانی

شهید غلامرضا مهاجرانی، فرزند محمد حسین، در اواخر ماه رجب سال ۴۶، در خانواده ای با وضعیت اقتصادی نسبتاً خوب، در روستای سنو، از توابع گناباد، به دنیا آمد. کودکی پر جنب و جوش و فعال بود و علاقه زیادی به رفتن مدرسه داشت. تحصیلات خود را تا مقطع راهنمایی ادامه داد.

در کارهای کشاورزی به پدر و مادر خود کمک می‌نمود. اظهار محبت نسبت به اهل بیت و ائمه‌ی اطهار (ع) داشت. قبل از رسیدن به سن بلوغ، نماز خواندن و روزه گرفتن را شروع کرد. از همان کودکی قرآن می‌خواند .

اخلاص، صداقت، وقت شناسی و سعه صدر زیادی داشت. رابطه اش با خویشاوندان و همسایگان خیلی خوب بود. شوخ طبع و مهربان بود بیشتر به مطالعه کتابهای مذهبی و علمی می‌پرداخت . عکس‌العمل شدیدی نسبت به رفتارهای غیر منطقی داشت . مقید به  رعایت حق‌الناس بود  و هرگز حق دیگران را پایمال نمی‌کرد .

از طریق برادران بزرگش با انقلاب آشنا شد. به روحانیون علاقه‌ی زیادی داشت و به سخنرانی‌های آنها گوش کرده و عمل می‌نمود .

از اوایل جنگ، رفتار و شخصیت وی دچار تغییر و تحول شد و به زور اجازه رفتن به جبهه را از پدر و مادر گرفت . در جبهه مسئولیت نگهداری مهمات را به عهده داشت . اگر در عملیاتی شرکت می‌کرد ، بسیار خوشحال می‌شد و با روحیه ای شاد به خانه بر می‌گشت .در پشت جبهه ، فعالیت او در پایگاه بسیج ، شرکت در جلسات و جمع آوری کمک‌ها برای جبهه بود .

سرانجام در ۱۳۶۲/۱۲/۱۲ ، در جزیره مجنون به دیدار ستاره‌ها رفت.

روحش شاد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme