مختصری بر زندگینامه شهید غلامحسین یعقوبی

غلامحسین یعقوبی فرزند غلامرضا در دهم فروردین ماه سال ۱۳۴۸ ، در روستای خیبری از توابع شهرستان گناباد در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. دوران کودکی را در کنار خانواده گذراند و برای گذراندن دوران دبستان به روستای دلویی رفت. سال اول راهنمایی را در مدرسه سرپیچ مند گذراند.( ۱ ) برای فراهم کردن هزینه ی تحصیلی اش در کوره‌های آجرپزی و لایه روبی قناتها کار می‌کرد.  علاقه به وسایل برقی داشت و در یک مغازه تعمیر وسایل برقی نیز کار می‌کرد.(۲)

در دوره‌های قرائت قرآن شرکت می‌کرد. بسیار به قرآن اهمیت می‌داد. در ماه محرم در تعزیه خوانی ها فعالیت مستمر داشت و مسئول آشپزی و پذیرایی از میهمانان امام حسین (ع) بود و چه شبها که تا صبح نمی‌خوابید و آشپزی می‌کرد تا گوشه ای از علاقه خود را به ائمه‌ی معصومین (ع) نشان دهد. (۳) به نماز اول وقت بسیار  اهمیت می‌داد و توجه زیادی به خواندن قرآن و دعای توسل با صوت خوش داشت. ایشان ارادت خاصی نسبت به امام زمان(عج) داشت و آرزویش باز شدن راه کربلا و زیارت بین‌الحرمین بود.(۴)

به ندرت عصبانی می‌شد. بسیار مهربان ، نیکو رفتار ، متین و سنگین و با اخلاق و بسیار شجاع بود. در مقابل افراد بی حجاب و کسانی که غیبت می‌کردند، می‌ایستاد. بسیار ساده می‌زیست و صله ی رحم را به جا می‌آورد.

بیشتر وقتش را به فعالیت در بسیج می‌گذراند. در راهپیمایی‌ها و در مراسم تشییع جنازه شهدا شرکت می‌نمود؛ تا اینکه برای اجرای فرمان امام و انجام تکلیف، با دست کاری شناسنامه اش عازم جبهه شد. (۵)  در جبهه بیشتر شبها ، نگهبانی می‌داد و به عنوان آر پی جی زن خدمت می‌کرد. (۶)

سرانجام در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر، در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۲۳ ، در سن ۱۷ سالگی به فیض عظیم شهادت نایل شد. پیکر پاکش را  در بهشت مهدی واقع در روستای خیبری  به خاک سپردند.

شهید غلامحسین یعقوبی در وصیت نامه اش می‌گوید :«من از روی آگاهی و شناخت به حکم شرعی و برای اجرای فرمان رهبر عزیز و به منظور مبارزه با کفر و استکبار به جبهه آمدم .نگذارید منافقین و ستمکاران میان شما تفرقه ایجاد کنند. زیرا تفرقه موجب بدبختی و ضعف مسلمین و خوشحالی منافقین و ستمکاران خواهد شد.» او که دومین پرستوی پر کشیده غلامرضا یعقوبی بود ، وصیت کرده بود:« در صورتی که جنازه من به دست شما رسید مرا در بهشت مهدی ،کنار برادرم به خاک بسپارید.(۷)

روحش شاد

۱ . یعقوبی ، طاهره ، سرگذشت پژوهی ، ص ۳

۲ . همان

۳ . کاردان ، گل افروز ، سرگذشت پژوهی ، ص ۵

۴ . یعقوبی ، طاهره، سرگذشت پژوهی ، ص۶

۵ .  یعقوبی ، غلامحسن ، سرگذشت پژوهی ، ص۲

 ۶ . حمید زاده ، محب ا… ، سرگذشت پژوهی ، ص ۲

۷ . وصیت نامه شهید

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme