مختصری بر زندگینامه شهید علیرضا عفیفی

در تیرماه سال ۱۳۵۰، کودکی در بیدخت گناباد به دنیا آمد که پدرش عباس و مادرش حبیبه ، نام او را علیرضا  گذاشتند. علیرضا تنها پسر خانواده بود.

دوران ابتدایی را در مدرسه جامی و راهنمایی را در مدرسه بابایی سپری نمود و برای ادامه تحصیل در دوره متوسطه وارد مدرسه شهید رجایی شد ، اما بعد از گذشت یک سال از دبیرستان به علت عشق فراوان به حضرت امام (ره) و شوق رفتن به جبهه ، تحصیلش را رها کرد و روانه ی جبهه شد . (۱)

جوانی شوخ طبع ، شجاع و متواضع بود . پشتکار و حضور در صحنه‌های هنری و تبلیغاتی از ویژگی‌های بارز شهید بود. در عباداتش خلوص نیت داشت. نسبت به بی حجابی ، بی قانونی و بی نظمی بسیار حساس بود . ارادت خاصی به ائمه اطهار (ع) داشت . در فعالیت‌های مذهبی و سیاسی و در هیأت‌های سینه زنی و نوحه خوانی ایام محرم حضور فعال داشت .

بزرگترین آرزویش حضور در میدان‌های جنگ و شهادت فی سبیل الله بود. وی بعد از اتمام تکالیف مدرسه، در بخش تبلیغات سپاه پاسداران همکاری می‌نمود. در پایگاه مقاومت محل جزو نیروهای فعال بسیج گردید. (۲)

او به عنوان نیروی رزمی پیاده از طریق بسیج به طور داوطلبانه رهسپار جبهه شد که سرانجام در عملیات کربلای ۵ در بهمن ماه سال ۱۳۶۵ در اثر اصابت ترکش به سر در شلمچه شهید و به وصال محبوب نایل آمد .

پیکر مطهرش را پس از تشیع در گلزار شهدای بیدخت به خاک سپردند.

۱٫  پرسشنامه‌های سرگذشت پژوهی

۲٫ امانیان ، رضا سرگذشت پژوهی ص ۲

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme