مختصری بر زندگینامه شهید عبدالحسین علی پور

عبدالحسین علیپور، فرزند محمدعلی و فاطمه، در دهم آذرماه ۴۳، در خانواده ای مذهبی، در روستای قوژد، از توابع گناباد، دیده به جهان گشود. (۱) فردی باهوش بود که همه کارها از جمله کشاورزی را در اسرع وقت یاد می‌گرفت. (۲)

ابتدایی را در زادگاهش گذراند و راهنمایی را در مدرسه شهید مفتح (محمدرضا پهلوی سابق) به اتمام رساند. سپس در هنرستان شهید عباسپور گناباد برای ادامه تحصیل در رشته برق ، مشغول شد و تا سال چهارم پیش رفت. عبدالحسین به واسطه رفتار حَسنه و مهربانی اش نسبت به همنوعان و همشهریان ، در میان مردم ، شخصی دوست داشتنی شده بود.

به لحاظ فعالیت‌های جمعی و فوق‌برنامه در روستا منشأ خیر و برکت بود و همراه با برادر شهیدش، علی اصغر علیپور، در امر برگزاری دعای ندبه، کمیل ، مراسم عزاداری امام حسین(ع) و در ماه مبارک رمضان ، دعای جوشن کبیر و تلاوت قرآن بسیار کوشا بود. (۳)

در اوقات فراغت به مطالعه کتابهای شهید مطهری می‌پرداخت.

عبدالحسین در بحبوحه انقلاب ، در انتشار اعلامیه‌های امام (ره) فعالیت چشمگیری داشت و پس از انقلاب فعالیتهای خود را با شرکت در تظاهرات و نماز جمعه‌ها ادامه داد.

در سال چهارم هنرستان بود که هوای جبهه او را دمی آرام نگذاشت و راهی جبهه‌های حق علیه باطل گردید.

سرانجام در عملیات خیبر در تاریخ ۱۳۶۲/۱۲/۰۸ ، در جزیره مجنون منطقه هورالهویزه ، به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد و پس از یازده سال ،در گلزار شهدای زادگاهش به آغوش خاک سپرده شد. (۴)

۱ . علیپور، حسن ، سرگذشت پژوهی ، ص۱

۲ . همان ، ص۲

۳ . همان

۴ . فرم اطلاعات آماری شهید

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme