مختصری بر زندگینامه شهید عباسعلی عجم

شهید عباسعلی عجم – فرزند علی و معصومه – در تاریخ ۱۳۴۳/۱۰/۰۵ در روستای زیبد  از توابع شهرستان گناباد به دنیا آمد. وی دوران ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش سپری نمود و برای ادامه تحصیل به گناباد عزیمت کرد. دوره متوسطه را تا سال سوم دبیرستان در مدرسه آیت ا… طالقانی گناباد ادامه داد.(۱) عباسعلی فردی خوش اخلاق و خوش طبع بود. نمازش را اول وقت و تا حد امکان به جماعت می‌خواند. ارادت خاصی به حضرت امام (ره) داشت حتی حاضر بود جان و و مالش را فدای ایشان کند. در اوقات فراغت در امور کشاورزی به پدرش کمک می‌کرد و یا به مطالعه کتب و تلاوت قرآن و تفسیر آن می‌پرداخت. نسبت به بیت المال حساس و از افراد بدقول متنفر بود. در نمایشنامه نویسی و بازیگری تئاتر بسیار مهارت داشت . از همنشینی با اهل علم لذت می‌برد. در قبل از انقلاب در پخش اعلامیه و شرکت در تظاهرات ها در صحنه ها حضور پیدا می کرد. او عضو انجمن اسلامی مدرسه نیز بود.

با شروع جنگ ، به عنوان پاسدار از طریق سپاه به خط مقدم جبهه اعزام شد و در پشت جبهه به جمع آوری هدایای مردم و رساندن آن به رزمندگان اسلام می‌پرداخت . (۲)

عباسعلی عجم در آخرین مسئولیتش به عنوان  بی سیم چی در منطقه مهران بر اثر اصابت ترکش در مرداد ماه سال ۶۲ به آرزوی دیرینه اش که شهادت بود رسید و به جمع ستارگان پیوست. پیکر مطهرش پس از تشیع در زادگاهش به خاک سپرده شد.

گزیده ای از وصیت نامه شهید:

سلام بر امام خمینی که کوه‌ها باید استواری و دریاها خروش را از او یاد بگیرد، آن پیری که هنگامی که لب به سخن می‌گشاید شرق و غرب را در امواج سخنان خویش گیج می‌کند. برادران عزیزم در نبودن من سلاح را در برگیرید و به سوی کربلاها بشتابید و تحقق بخش راه من باشید. من این راه را آگاهانه انتخاب کرده ام تنها برای رسیدن به کمال.

۱ . عجم ،زهرا ،سرگذشت پژوهی، ص۵

۲ . عجم ، خدیجه ، سرگذشت پژوهی ص۵

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme