وصیتنامه شهید محمد نجاری

متن وصیتنامه شهید محمد نجاری

بسم الله الرحمن الرحيم

انا لالله و انا اليه راجعون

مکتبی که شهادت دارد اسارت ندارد      (امام خمینی)

درود به رهبر كبير انقلاب امام خميني وسلام و درود بر شهيدان بخون خفته انقلاب بخصوص شهيدان جنگ تحميلي اخير،برادران و خوهران عزيز آنها كه رفتند كاري حسيني كردند و دين خود را به اسلام عزيز و مملكت اسلامي خود ادا كردند. ولي مسئوليت سنگيني بر دوش شما برادران و خواهران گذاشته اند و آن مسئوليت ادامه راه شهيدان است خيال نكنيد شما كه امروز در خانه خود آرام و راحت به زندگي خويش ادامه مي دهيد. اين زندگي راحت را از خودتان داريد. بلكه اگر اندكي فكر كنيد متوجه خواهيد شد كه خون شهيدان اين زندگي مرفه را براي شما فراهم نموده است. شهادت در راه اسلام بالاترين مدال افتخار است البته كسي به آن درجه از رشد و كمال برسد و دست از اين زندگي حيواني بكشد.این مدال افتخار نصيبش مي شود و معامله با خداي عز و جل مي نمايد و معامله با خداوند سود زيادي خواهد برد . برادران و خواهرانم انسان يك روز بدنيا پا مي گذارد و يك روز هم بايد برود چه بهتر كه در راه اسلام جان عزيزش را فدا كند و به درجه رفيع شهادت نائل شود و امروز اسلام به اين خونهاي سرخ نياز دارد كه زنده بماند و پرچم پر افتخار اسلام بايد روزي بر فراز كليه كشورهاي جهان به اهتراز در آيد. برادران و خواهرانم براي آخرين بار با شما صحبت  مي كنم .هيچ وقت امام عزيز ما را تنها نگذاريد و از اسلام پشتيباني كنيد. پيروزي از آن شماست و شما ملت عزيز تا چنين جوانهايي داريد پيروزيد من و ديگر رزمندگان اسلام جان عزيز خود را فداي اسلام عزيز و ميهن اسلام خود كرديم تا شما راحت و در آرامش زندگي نمائيد ولي از شما مي خواهم همچنان راه شهيدان را ادامه بدهيد مبادا خون شهيدان را پايمال كنيد و دوباره آمريكاي جنايتكار و ديگر ابرقدرتها بر كشور عزيز ايران سلطه پيدا كنند.

و اما چند كلمه با خانواده ام :

پدر عزيزم همانطوري كه بارها مي گفتي فرزندم برو توكل بر خدا، به جبهه رفتم و تا جان در تن داشتم از اسلام عزيز و ميهن اسلامي خود حراست نمودم و وظيفه شرعي و ملي خود را ادا نمودم و اين راهي بود كه مي بايستي بروم و رفتم و به منتهاي آرزويم رسيدم و تو پدرم هيچ وقت نگران نباشي و افتخار كن فرزندت در راه اسلام و ميهن عزيز به درجه رفيع شهادت نائل گرديده است فقط تنها خواهشي كه از تو دارم اين است كه همچنان كه مرا در دوران كودكي پرورش دادي فرزندانم را سرپرستي نمائيد وآنها را تربیت اسلامی نماییدوهمانند پدرشان در راه اسلام و میهن اسلامی حرکت نمایندو اما تو اي مادرم اي بهتر از جانم افتخار كن كه چنين فرزندي در دامن خود پرورش دادي فقط زماني كه به تو خبر شهادت مرا دادند همچون زينب كبري دست به آسمان بلند كن و بگو خدايا اين قرباني را از خانواده ما قبول بفرما مبادا برايم گريه و زاري نمائي زيرا من معامله با خدا كردم و زيان ندارد بلكه سودي سرشار خواهم برد و شايد بتوانم در روز قيامت شفاعت تو را بكنم. فقط در نگهداري فرزندانم سعي و كوشش كن خداحافظ تا روز قيامت مادر.

و اما تو اي همسرم اي شريك زندگي من و اي كسي كه از همه كس بجز خدا به من نزديكتر بودي و اينك كه شوهرت براي آخرين بار با تو سخن مي گويد، پس از شهادت من تو بايد بهتر از من در مورد فرزندانم احساس مسئوليت نمائي و همچون زينب كبري درس شهادت بياموزي و فرزندانم همچون پدرشان تربيت اسلامي و در خط امام عزيز قرار دهي و هيچ وقت گريه و زاري نكني.

مرگ با افتخار بهتر از زندگي ننگين است من اين كلمات را با خون خود نوشتم به همين جهت با خودكار قرمز اين وصيتتنامه را نوشتم .

خداحافظ – محمد  نجاري

منبع:

کتاب وصیت یاران

وصیت نامه و توصیه نامه شهیدان شهرستان گناباد

گردآوری:

پژوهش و ارتباطات فرهنگی

بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گناباد

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme