مختصری بر زندگینامه شهید سید هادی حسینی

شهید سید هادی حسینی ،فرزند سید علی نقی و بی بی عذرا، در تاریخ ۱۳۴۷/۰۹/۱۵ در خانواده ای مذهبی،کشاورز و دامدار در کوی شرقی گناباد ،متولد گردید.سید هادی چهارمین و آخرین فرزند خانواده بود. (۱)

قبل از رفتن به مدرسه ،به مکتب رفت و قرآن خواندن را فرا گرفت.تحصیلات ابتدایی را در گناباد گذراند.پس از آن به منزل خواهرش در اصفهان رفت و اول و دوم راهنمایی را در آنجا پشت سر گذاشت.سپس تحصیلات خود را در هنرستان آیت ا… طالقانی گناباد ادامه داد و در دوم دبیرستان ترک تحصیل نمود.(۲)در کارهای کشاورزی به پدر کمک می‌کرد و اوقات فراغت به ورزشهایی چون فوتبال و والیبال می‌پرداخت.(۳)

در اجتماعات مذهبی ،دعای کمیل ،محافل قرآنی و نماز جماعت ،حضور پیدا می‌کرد. با پدر و مادر و افراد خانواده، با ادب و متواضع بود و به آنها احترام زیادی می‌گذاشت. صادق، درستکار، وقت شناش و متدین بود و نماز خود را همیشه اول وقت بجا‌ی می‌آورد نماز  شب می‌خواند و روزه مستحبی می‌گرفت. در شبهای قدر، اول وقت در مسجد حضور می‌یافت و در ایام محرم،در مراسم عزاداری امام حسین(ع)شرکت می‌جست .اگر از کسی رفتار ناشایست می‌دید ،پنهانی او را امر به معروف و نهی از منکر می‌نمود.(۴)

سید هادی ،در ولایت ذوب شده بود و به شدت به امام(ره) عشق می‌ورزید. همه را به اطاعت از امام(ره) و ادامه راه شهدا و رزمندگان اسلام سفارش می‌کرد.(۵)

در زمان جنگ تحمیلی ،در تاریخ ۱۳۶۵/۰۴/۲۶ تصمیم گرفت به جبهه برود و علیرغم ناراضی بودن خانواده به بهانه ای از خانه بیرون می‌آید و به جبهه می‌رود .(۶)آرزویش پیروزی اسلام بر کفر جهانی و شهادت در راه اسلام و قرآن بود. در جبهه آر پی جی زن بود و سرانجام در تاریخ ۱۳۶۵/۰۶/۱۰ در عملیات کربلای۲ منطقه حاج عمران در ساعات اولیه شروع عملیات بر اثر اصابت ترکش و متلاشی شدن سر، به آرزویش یعنی شهادت دست یافت. پیکر مطهرش ،پس از ۶ سال مفقودیت در تاریخ ۱۳۷۱/۰۷/۲۱، در گناباد تشییع و در گلزار شهدای کوی شرقی،در کنار دیگر همرزمانش به خاک سپرده شد .(۷)

گزیده‌ای از وصیت نامه شهید:

دو پیام، این برادر حقیرتان به شما امت شهید پرور دارد: پرچم و علم برادرانتان را به زمین نگذارید و از اسلام و ناموس خود دفاع کنید و رهبری را تنها نگذارید. در سنگر مدارس کوشا باشید تا با امید به خدا کشورمان از هر گونه وابستگی به دور باشد.

۱ . فرم اطلاعات آماری شهید

۲ . حسینی،سید علی ،،سرگذشت پژوهی ،ص۲

۳ . ابدی،بی بی عذرا،سرگذشت پژوهی،ص۶

۴ . همان

۵ . حسینی،سید ناصر،سرگذشت پژوهی ،ص۲

۶ . حسینی،سید علی نقی،سرگذشت پژوهی،ص۶

۷٫ ابدی،بی بی عذرا،سرگذشت پژوهی،ص۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme