مختصری بر زندگینامه شهید سید حسین اکرامی

حسین اکرامی، فرزند سید‌حجی و خدیجه ، در دیماه ۱۳۴۶ در بخش کاخک از توابع گناباد چشم باز کرد و در خانواده ای مذهبی و کشاورز پرورش یافت .(۱)

برای فراگیری قرآن به مکتب خانه رفت و قرآن را تاحدودی آموخت .در سن۷ سالگی وارد دبستان شد و تحصیلاتش را تا اخذ مدرک سیکل ادامه داد و دارای وضعیت درسی متوسطی بود. به امور کشاورزی علاقه داشت.(۲) و در کنار درس در کارهای بنایی و نانوایی به پدر کمک می‌کرد.(۳)

سید حسین در عین نشاط و شور کودکانه، آرام و دوست داشتنی بود. از همه‌ی افراد و خانواده اش صبورتر و خوش خلق تر بود. جوانی با ایمان و خونگرم، متواضع ، دلسوز و مسئولیت پذیر، که رفتارش زبانزد بستگان و همسایگان بود و مردم او را دوست داشتند. حسین کارهایی بزرگتر از سنش انجام می‌داد و در فعالیتهای جمعی ،با توجه به سنی که داشت ،بسیار با مدیریت ،عمل می‌نمود.(۴)

همزمان با آغاز جنگ تحمیلی ،در صدد بر آمد که در جبهه حضور یابد. پدرش می‌گوید «چون سنش برای جبهه کم بود ،برای این منظور از کفش پاشنه بلند و کلاه استفاده کرد تا بزرگسال جلوه کند. به او گفتم درسهایت را بخوان. گفت نه می‌خواهم از همه زودتر به جبهه بروم» و از همه زودتر رفت و اولین شهید کاخک هم شد.

روز چهلم شهید، او را در خواب دیدم، روی یک کوه بلند ایستاده و زیر پایش سبز و باصفا بود. به من گفت:«پدر! من که راحت هستم، شما راه مرا ادامه دهید.» بعد از بیدار شدن قلباً احساس کردم باید به جبهه بروم و عازم شدم.»(۵)

حسین دوره‌ی آموزشی را به مدت ۴۵ روز در کاشمر گذرانده بود. مسئولیتهایش در جبهه، خمپاره انداز و آر پی چی زن بود. او در عملیات والفجر۱ در منطقه شرهانی به فیض عظیم شهادت رسید. پیکر معطرش در گلزار شهدای کاخک مدفون است.(۶)

راهش پر رهرو باد!

۱٫ فرم اطلاعات آماری  شهید صفحه ۱

۲٫ اکرامی، سید‌حجی،سرگذشت پژوهی  صفحه۵،۴،۱

۳ . پاکروان،خدیجه،سرگذشت پژوهی صفحه۲

۴ . زندگینامه شهید صفحه۱

۵ . اکرامی،سید‌حجی،سرگذشت پژوهی صفحه۱،۵

۶٫ . نصیری مقدم،رضا،سرگذشت پژوهی

۷ .  قاسم پور،محمد،سرگذشت پژوهی صفحه۱

۸ . اکرامی،حجی،سرگذشت پژوهی صفحه۷و۴و۱

۹ .  فرم اطلاعات آماری شهید صفحه۱

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme