وصيتنامه  شهيد ‌محمد علی حدادیان

متن وصيتنامه  شهيد ‌محمد علی حدادیان

من طلبنی وجدنی ومن وجدنی عرفنی ومن عرفنی احبنی ومن احبنی عشقنی ومن عشقنی عشقته قتلته ومن قتلته دیته علی ومن علی دیته انادیته!

هرکس مرا بخواهد می یابد و هرکس مرا بیابدمی شناسد و هرکس مرا بشناسد دوست می دارد و هرکس مرا دوست بدارد عاشقم می شود و هرکه عاشق من شود عاشقش می شوم و هرکه را عاشق شدم می کشم و هرکس را بکشم خونبهایش برعهده من است و هرکه خونبهایش برعهده من است خودم خونبهایش هستم.

سلام به دین خدا و سلام بر محمد صلوات الله علیه وآله رسول الله که دین اسلام را برای ما به ارمغان آورد وسلام به آزادی دسترنج خون هزاران شهید ومجروح ومعلول وسلام بر رهبرم، رهبری که ما را رهبری کرد تا به استقلال و آزادی برسیم واسلام واقعی را جایگزین التقاطی وپوچی گراییها بکنیم وسلام برشهیدان راه اسلام وآزادی از هابیل تابحال وسلام برتمام پویندگان راه خدا: به نام معبودی که شهادت را نصیب بنده اش کرده! اکنون که کاروان پربار واشعه تابناک انقلاب اسلامی مان می رود که تا تمامی فرعونها وطاغوتهای ظلمت بار این پهنه پرظلمت را درهم شکند وحقیقت وحقانیت اسلام عزیز را عبایت ومسیر سعادت راگسترده وکشمکش وجذابیت عمیق در قلوب مستضعفان که به یقین پیشتازان و گروندگانندپدیدآورد و صراط مستقیم که منشا هدایت ورسیدن به کمال واقعی انسان است بادیدی ژرف وروشن بیان سازد که بی شک وقتی انسان خود واقعی شناخت رب حقیقی را شناخته وبه مصداق قدافلح من زکیها می شود چون حقیقت را شناخته وابتدا و انتهای وجودی خویش را دید. پروردگار قادر دید که مرحله دگرگونیش را ستیز مدام و مستمر بر ضد هرچه مدعی واز خدابی خبر راآغاز کند واینجاست که جهان بینی مکتبی واقعی آغاز گرددوفرد در این مرحله فداکار وجان برکف ایثارگر می شود زیرا اسلام برتر از هرچیز وهیچ چیز برتر از اسلام نیست.

پدر ومادر گرامی وبرادران وخواهرانم من به میل خودم به جبهه رفتم واین راه را انتخاب کردم وباآزادی کامل این راه را رفتم وهیچکس به من اجبار واکراهی نکرد که به جبهه بروم . وظیفه شرعی ودینی خود دانستم که به جبهه بروم مگر خون من ازخون این همه سرختر است. ماهمه میـ گوییم اسلام دین حق است، دین آزادی است پیام خداست پس چرا جواب حسین زمان را ندهیم وبه ندای هل من ناصر ینصرونی حسین (ع)لبیک نگوییم وروز قیامت جواب خدا راچه خواهیم داد آیا خواهیم توانست در برابر حسین (ع)سربلند کنیم وقتی که از مابپرسند چرا فرزندم را یاری نکردید مگر نمی دیدید نوامیس مسلمین در خطر است؟ مگر نمی دیدید که اسلام به شما احتیاج دارد ؟از شما می خواهم با خداباشید. امام راتنها نگذارید امام رادعا کنید ،دعا کنید واز خدا بخواهید فرج امام زمان مهدی را نزدیک کند وامام عزیزمان را که چشم امید تمام مستضعفین است تا انقلاب حضرت مهدی برای ما نگه دارد اگر خدا را یاری کردید خداوند نیز شمارا یاری کرده واجرتان را درآخرت ودر دنیا نیز شما را موفق خواهد کرد.

مواظب منافقین داخلی باشید زیرا امام عزیزمان فرمودند منافقین از کفار بدترند وبه راستی هم بدترند نمونه های آن را در یک ساله اخیر دیدید مانند شهادت بهشتی ها رجایی ها باهنرها دستغیب ها مدنی هاو…امثالهم را؛ نمونه خارجی آن مثل جنگ تحمیلی رژیم بعث به علیه جمهوری اسلامی ایران .

من این چهارمین وصیت نامه ایست که آن را تعویض می کنم وامیدوارم که دیگر این بار به آرزوی دیرینه خود برسم انشاا…   .الان که این وصیتنامه را می نویسم ساعت۲۳:۲۳دقیقه نیمه شب ۱۷/۱۱/۱۳۶۱ است وهم اکنون که قصد دارم چند روز دیگر انشاءالله به جبهه بروم تصمیم گرفتم چندکلمه ای برای ادامه دهندگان راه به جای بگذارم هرچند که این بنده حقیر لیاقت شهادت را ندارم زیرا آن طور که شایسته خداوند است تزکیه نفس نکرده ام ولی به دلم برات شده است که برنمیـ گردم واز خداوند متعال خواستارم مرا به آرزویم که شهادت در راه اوست برساند انشاءالله.

اولین وصیتم این است که اگر خداوند شهادت رانصیبم کردبرایم هیچ کس گریه نکندزیرا من لیاقت اشکهای پاک شما راندارم.خیلی افراد بهتری بودند که رفتند وجایشان پر شد واسلحه شان به دست گرفته شدومیدان نبرد آمدندودیگر اینکه اگر مرا شهیدخطاب می کنید که شهید گریه نمی خواهد شهید پیرو می خواهد شهید کسی را میخواهد که اسلحه اش را به دست گرفته وبرعلیه کفر وظلم وبرعلیه دشمنان خدا واسلام وانقلاب اسلامی ودرکل بر علیه دشمنان بجنگد وهرچند این اسلحه با بیل یاکلنگ کارگری یا داس کشاورزی باشدخداوند می فرماید واعدوا لهم مااستطعتم من قوه یعنی هرچه در توان داری اگر هیچ چیز در توانتان نیست لااقل با زبانتان به علیه اسلام بجنگ وبه روشن گری مردم اقدام کن پدر جان نانت را حلالم کن ومراببخشید از اینکه نتوانستم برای شمافرزند خوبی باشم وآنطور که می خواستید برای شما فرزندی خوب ومهربان باشم خداوند به شما صبر واجرآخرت عنایت بفرماید مادرم پاره جگرت را حلالم کن شیرت را بیدارخوابیهایت را زحمات ومشقات ورنجها ودردهایی را که برای من برخود تحمل نمودی به بزرگی خودت ببخشید امیدوارم به شما وپدر عزیزم خداوند اجری عنایت بفرماید من نتوانستم زحمات شما راجبران کنم ولی امیدوارم خداوند اجر زحماتتان رابه شماعنایت کند که فرزندی باآن همه دردورنج ومشقت بزرگ کردیدودر راه خداهدیه نمودید از پدر ومادروبرادر وخواهر وبرادران سپاهی غیرسپاهی وبالاخره همه وهمه خداحافظی می کنم  واز همه تقاضا دارم برای امام دعا کنیدوبرای آمرزش این بنده گناه کار دعا کنید. والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

نابودی کفر جهانی پیروزی اسلام ومسلمین سلامتی امام امت ونصرت تمام مسلمین را ازخداوند بزرگ مسئلت دارم.

خواهشمندم در شهادت لباس مشکی نپوشیدوعزاداری که باعث از کارافتادگی مردم می شود نکنید وبرمن گریه نکنید مانند شب عروسی شیرینی پخش کنیدیک سال نماز وسه ماه روزه بدهید تابرایم اداکنند.

هرکس از من قرض یا طلبی دارد خواهشمندم به والدین رجوع کنند واز من راضی باشدوشوند انشاءالله.به امید پیروزی اسلام برکفر جهانی

محمدعلی حدادیان

پیوسته دلم دم از رضای تو زند                 جان در تن من نفس برای تو زند

گربر سرخاک من گیاهی روید                      از هر ورقش بوی وفای تو زند

یارب به دلم غیر خودت جامگذار                           در دیده من گرد تمنانگذار

گفتم گفتم زمن نمیاید هیچ                     رحمی رحمی مرا به من وا مگذار

در آخر وصیت نامه ام باید بگویم که مرا برای اعزام زیاد اذیت کردند.از مسئولین می خواهم که چرا باید این چنان باشد؟چرا کسی داردجان میدهد اعزام نمی کنید؟ووو…..؟

محمدعلی حدادیان عضوبسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخش کاخک    ۱۸/۱۱/۱۳۶۱

منبع :

کتاب وصیت یاران

وصیت نامه و توصیه نامه شهیدان شهرستان گناباد

گردآوری:

پژوهش و ارتباطات فرهنگی

بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گناباد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme